Polly, Your Parking Fairy


 חברת הסטארט־אפ הישראלית ספארק השיקה הבוקר רשמית את האפליקציה ״פולי - פיית החניה״. האפליקציה אמורה להפחית במחצית את משך חיפוש החניה, ולהגדיל בעשרות אחוזים את הסיכוי למצוא חניית רחוב.



כשמתקרבים ליעד הנסיעה, ״פולי״ מתעוררת לחיים, מזמינה את הנהג לבחור חניון קרוב, וגם מציגה את המידע הרלוונטי - מחירים, מרחק הליכה מהיעד ומקומות פנויים. בשלב הבא היא שואלת את הנהג אם לנווט ישירות לחניון או שברצונו לחפש תחילה חניית רחוב קרובה.



זהו יתרון מובהק של ״פולי״, שבכל מקרה תימצא חניה קרובה ליעד הנסיעה - ברחוב או בחניון. אם הנהג בחר לחפש חניה ברחוב בדרך לחניון, ״פולי״ תציג לו מסלול ניווט מותאם אישית דרך הרחובות הסמוכים ליעד שבהם קיים הסיכוי הגדול ביותר למצוא חניה.





מסלול זה יוצג על בסיס מידע סטטיסטי ברחובות שבהם תחלופת החניה הגדולה ביותר, מידע גיאוגרפי ייחודי שנאסף בעבודת שטח על חניות הרחוב ותמרורי החניה בעיר, וכן מידע על מגבלות והתניות חניה שעתיות או חניה לתושבי האזור בלבד, כדי למנוע קנסות. האפליקציה אינה נסמכת על חוכמת ההמונים, אלא משתמשת בה רק כרובד נוסף שיכול להגדיל את הסיכוי למצוא חניה ברחוב. 




Hi - Park


האפליקציה מבוססת על חוכמת ההמונים ועל כך שהטלפון החכם שלנו יהיה מונח, באמצעות עריסה, על החלון הקדמי של המכונית. האפליקציה סורקת בעזרת המצלמה את צדו הימני של הכביש כדי לאתר חניה פנויה במקום חוקי.
 
לכל מי שחושש לפרטיות, לא נעשה שימוש בנתונים שבתוך הטלפון, למעט איתור החניה. כמו כן האפליקציה תפסיק לפעול כאשר הסוללה תהיה במצב קרוב ל-50%. פתרון זה מאפשר למשתמשים לקבל מידע על מקומות חניה בזמן אמת ולהגיע אליהם. המערכת מאפשרת זיהוי מפגעים בדרך ותוכל בעתיד לספק נתונים אלו לרשויות מקומיות על מנת שיתעדכנו במהירות האפשרית כדי לטפל בבעיות.

spaceek

אפליקציות הפועלות לפי מידע הלקוח ממשתמשים אחרים יכולות להגדיל את הסיכוי במציאת חניה, אך מספקות פתרון שאינו ודאי. spaceek פותרת בעיה מעצבנת במיוחד - ניווט למקום חניה מובטח המתגלה כמקום שאינו פנוי. האפליקציה מציעה פתרון משולב של חומרה וחיישן קטן המצוי בתוך המדרכה ומתקשר עם הנהגים המחוברים לאפליקציה.

הפתרון - הלקוח מעולם האינטרנט של הדברים שבו מידע עובר מחיישן לפלטפורמה בענן, ומשם לטלפון החכם של המשתמש - הוא פתרון אמין יותר, אך יכולת ההטמעה שלו מסובכת יותר.בפתרון דומה נעשה שימוש במספר חניונים אשר מאירים בצבע ירוק מעל החניה הפנויה ובאדום מעל חניה תפוסה. ייחודה של המערכת הוא בחיבור בין החיישן והאפליקציה, המאפשר לנהג לתכנן את הדרך בהתאם למקום הפנוי ולחסוך זמן וקנסות.