היום תחל סמסונג למכור באופן רשמי את דגמי הגלקסי S6 וה-S6 Edge בישראל. לפני כשבוע החלו חברות הסלולר (אורנג׳, פלאפון וסלקום), היבואנית סקיילקס-סאני ורשתות רבות בישראל (כולל באג, מחסני חשמל, בסט מובייל ודינמיקה) במכירה מוקדמת של הסמארטפונים החדשים (קבלת המכשירים תחל מחר). לפי הערכות, נמכרו עד עכשיו אלפי יחידות של שני דגמי הדגל מבית היצרנית הדרום קוריאנית, כאשר הביקוש האמיתי יחל רק היום, כשסמסונג תחל בקמפיין שיווקי והמכשירים יהיו זמינים על המדפים.
 
סמסונג היא החברה היחידה בישראל, מלבד אפל, שמצליחה לעורר תשומת לב תקשורתית גדולה בעת השקות מכשירים (אולם עדיין לא בסדר גודל של השקת אייפון). בחודש אוקטובר האחרון, כאשר אפל השיקה את האייפונים 6 ו־6 פלוס, החברה הצליחה למכור 10 אלף יחידות במכירה המוקדמת וביום המכירות הראשון.
 
מחירי הדגמים החדשים לא זולים. גרסת ה-S6 נמכרת ב-3,800 שקל, וגרסת ה-S6 Edge, הכוללת מסך קמור, נמכרת ב-4,300 שקל (לגרסאות 32 ג׳יגה). רוב החנויות מצרפות ברכישה המוקדמת מטען לטעינה אלחוטית במתנה.

מה חדש במכשירים?

שני דגמי הגלקסי S6 דומים בתכונות וברכיבי החומרה שלהם, אבל דגם ה-Edge הוא המעניין מבין השניים. הסיבה לכך,נעוצה בכך שה-Edge מגיע עם מסך בעיצוב קמור בשני הצדדים שלו, בניגוד לדגם ה-Note Edge שהגיע קמור רק בצד אחד. מדובר בסמארטפון הראשון שמגיע עם קימור בשני הצדדים. כמו כן, בעוד ב-Note הקימור מיועד עבור שורת אפליקציות ותפריטים, ב־S6 המטרה של הקימורים היא ליצור מסך ללא מסגרת, שאותו נעים להחזיק ביד. כמו כן, גב המכשיר עשוי מזכוכית, כך שבעצם התחושה היא שמחזיקים סמארטפון עתידני שכמעט כולו מסך.
 
הפחד הגדול מרכישת סמארטפון העשוי כולו מזכוכית, היא העמידות שלו לשברים. כרגע לא ידוע כמה יעלה להחליף את זכוכית המכשיר, אבל בסמסונג מנסים להרגיע מעט את החרדה. בחברה הדרום-קוריאנית מציינים כי מדובר במסך המגיע מטכנולוגיה של חברת קורנינג מסוג גורילה גלאס 4, 
 
כאשר הסמארטפון עצמו מיועד להיות עמיד ב-50% יותר לעומת הדגם הקודם. המסכים של שני דגמי ה-S6 מגיעים בגודל 5.1 אינץ׳, בטכנולוגיית Quad HD וברזולוציה גבוהה של 2560 על 1440 פיקסלים. התוצאה המתקבלת היא של מסך ברזולוציה חדה עם צבעים עשירים מאוד.
 
הסוללה בשני דגמי ה-S6 מגיעה עם טעינה מהירה, שמאפשרת ארבע שעות של שימוש בתוך עשר דקות טעינה. הסוללה ב-S6 מגיעה בקיבולת של 2550 מיליאמפר/ שעה. בדגם ה-S6 Edge הסוללה מגיעה בקיבולת 2600 מיליאמפר/שעה. סמסונג החליטה לשלב בדגמים החדשים סוללה פנימית שאותה לא ניתן לפרק.

לטענת סמסונג, החברה חיכתה עד עכשיו מכיוון שרצתה שהמשתמשים ירגישו בטוחים עם הסוללה שלהם. לא בטוח שהמשתמשים יראו בכך יתרון, כי עד עכשיו היכולת לפרק את הסוללה היוותה יתרון לדגמי הגלקסי. בנוסף, סמסונג שילבה יכולת טעינה אלחוטית משני התקנים הקיימים בתעשייה (PMAn Qi), מה שאומר, שצרכנים שכבר מחזיקים מטען אלחוטי בבית, יוכלו להשתמש בו עבור ה־S6 כבר היום אפשר למצוא מטענים אלחוטיים במספר בודד של סניפים של רשת בתי הקפה ארומה בישראל, וכן בסטארבקס בסן פרנסיסקו.