שמועות שונות שמסתובבות בשוק בתקופה האחרונה מרמזות על כך שפייסבוק בדרך לכניסה אל שוק פלטפורמות המוזיקה בהשמעה ישירה (streaming) - שוק שכבר כיום עמוס לעייפה.



השמועות מגיעות על רקע השקת שירות המוזיקה החדש של אפל ולאור המאמץ המרוכז של פייסבוק להכניס יותר ויותר וידאו אל הרשת החברתית.



אתר המוזיקה Ally דווח כי פייסבוק נמצאת במשא ומתן ראשוני עם כמה לייבלים לשילוב מוזיקה בפלטפורמה הנוכחית, במטרה שבסופו של דבר הם ישולבו בשירות ייעודי שיעסוק רק בשידור מוזיקה. לפי הדיווח התוכנית אמורה לצאת לפועל בחודשים הקרובים ופייסבוק צפויה לשלם תמלוגים לאמנים ולמחזיקי הזכויות, בדומה לנהוג ביוטיוב.



"הכניסה של פייסבוק אל מרחב הווידאו היא מהלך שאפתני אדיר ואין ספק שהוא תוכנן זמן רב כמקור הכנסה משמעותי מפרסום", מצוטט מקור ב-Ally. באתר ממשיכים וטוענים כי החלק המאוחר בתוכנית של פייסבוק - הכניסה לתחום המוזיקה, שתציב אותה לצד אפל מיוזיק וספוטיפיי - לא צפויה להתרחש עד שהחברה תסדיר לחלוטין את כל הפן הכספי מאחורי השימוש שלה בווידאו.



יחד עם זאת, האתר The Verge מפרסם כי מקור בפייסבוק אמר שהדבר האחרון שהחברה רוצה כרגע הוא להיכנס לקרב סטרימינג מול אפל. המקור לא הכחיש את המשא ומתן שמנהלת פייסבוק עם לייבלים, אך ציין כי אם החברה תוציא שירות מוזיקה, הוא יהיה משהו ייחודי שעדיין לא קיים בשוק.