האפליקציה פודאקטיב (Pooductive) שהושקה היום, "יום השירותים העולמי", נשמעת כמו גימיק טיפשי: יישום שמאפשר לזרים לשלוח הודעות ולשחק במשחקים בזמן שהם בשירותים. למעשה, הוא מכוון למקום אחר לגמרי: גיוס מודעות ל-2.4 מיליארד אנשים בעולם שאין להם גישה למים נקיים ולתנאי תברואה משופרים.
פודאקטיב שעלתה לאוויר באוגוסט וזמינה למשתמשי אייפון ואנדרואיד, מושקת מחדש בשיתוף עם גוף מטעם האו"ם העוסק במים נקיים וענייני תברואה. מטרת ההשקה המחודשת הינה למשוך תשומת לב למחסור במים בטוחים לשימוש בשירותים, ולמחסור במי שתייה נקיים במדינות רבות בעולם.
האפליקציה מקשרת זרים לצ'אטים ולמשחק במשחקים פשוטים כגון איקס-עיגול. יותר מ-70 אלף אנשים נרשמו לשירות עוד בתחילת ספטמבר. "זו קהילה שמורכבת מאנשים שכולם בתנוחה שלכם", מסביר תיאור האפליקציה בחנות. "זו הסיבה שהיא יותר טובה ומספקת יותר בידור מאשר קריאת מדבקת השמפו או סתם משחק רנדומלי", כך דווח באתר ה'גארדיאן'.