מזל טוב למארק צוקרברג. מנכ"ל ומייסד פייסבוק ואשתו פריסילה צ'אן שהפכו אתמול להורים לבת בשם מקס. 



צוקרברג וצ'אן כתבו מכתב לבתם, מקס וברכו אותה על בואה לעולם, ופרטו את השינויים שהם מקווים לראות בעולם במהלך חייה: "כמו כל ההורים, אנחנו רוצים שתגדלי בעולם טוב יותר מאשר זה של היום". הם כתבו על שיפור העולם באמצעות טכנולוגיה: "אנחנו חייבים ליצור טכנולוגיה כדי להביא שינוי. גופים רבים משקיעים כסף באתגרים האלו, אבל ההתקדמות המשמעותית באה באמצעות חידושים. אנחנו חייבים לתמוך במנהיגים החזקים והעצמאיים ביותר בכל תחום".



לאחרונה הודיע צוקרברג, כי בכוונתו לקחת חופשת לידה בת חודשיים לאחר הולדת בתו. בנוסף הודיעה החברה כי הורים טריים העובדים בה יהיו זכאים לחופשת לידה בת ארבעה חודשים. 


כחלק מהרצון לשפר את העולם למען בתם, הודיעו בני הזוג על כוונתם לתרום 99% מהמניות שיש ברשותם של פייסבוק, השוות כ-45 מיליארד דולרים, עוד במהלך חייהם, על מנת להפוך את העולם לטוב יותר לטובת הדור הבא: "אנחנו מחויבים לעשות את חלקנו הקטן על מנת לסייע בליצור את העולם הזה לילדינו", כתב צוקרברג. 

צוקרברג לא פירט לאן יתרמו הוא ואשתו את הכסף, אולם כתב שישנם מספר תחומים שמעניינים אותו, בהם ריפוי מחלות, לימוד אישי, אנרגיה נקיה, חיבור אנשים, בניית קהילות חזקות, הפחתת העוני, שוויון זכויות ויצירת קרבה בין עמים. 

לפני מספר ימים הודיע צוקרברג כי הוא מצטרף למייסד מייקרוסופט ביל גייטס ומשקיע בקרן לאנרגיה נקיה, ש"תשקיע ברעיונות שיכולים לשנות את הדרך בה כולנו צורכים אנרגיה". 
 
למרות התרומה הנכבדה, מייסד הרשת החברתית ימשיך לשמור על שליטה בחברה. בנוסף, תהיה לו שליטה להיכן ילך הכסף. מהחברה נמסר, כי צוקרברג הקים גוף חדש - "יוזמת צ'אן צוקרברג", והוא ישלוט על חלוקת המניות וההצבעות בו. בנוסף נכתב כי הכסף ישמש "לקידום הפוטנציאל האנושי והשוויון, על ידי פעילות פילנטרופית לטובת הכלל". עם זאת, החברה סייגה את תנאי התרומה, והודיעה כי בני הזוג לא יתנו יותר ממיליארד דולר בשנה בשלוש השנים הקרובות.