האם שירות השכרת החדרים אייר בי אנד בי מפלה אנשים בעלי צבע עור שחור? מחקר חדש של בית הספר לעסקים באוניברסיטת הרווארד הראה כי בעלי שמות אפרו-אמריקאים התקשו יותר להזמין חדרים מאשר משתמשים בעלי שמות "לבנים". 

החוקרים הקימו 6,400 פרופילים מזוייפים ושייכו להם שמות סטראוטיפיים לבנים ושחורים, ללא תמונות, והשתמשו בהם בכדי להזמין חדרים בערים שונות בארה"ב, כאשר המשכירים מחליטים למי הם מעוניינים להשכיר. מועמדים בעלי שמות לבנים נענו בחיוב 50% מהפעמים, בעוד כאלה בעלי שמות אפרו-אמריקאים נענו בחיוב רק ב-42% מפניותיהם, זאת למרות שהחוקרים גיוונו את הפרופילים במשתנים רבים כגון מגדר, דירוג באתר ועוד, אך לטענת החוקרים, המשתנה הגזעי תמיד בלט.

"החיים קשים לשחורים באייר בי אנד בי", אמר בן אלדמן, פרופסור בהרווארד ואחד מכותבי המחקר, "בעיקר אם אתה משווה אותם לאתר לפני המדיניות הזאת. אם אתה אורח שחור, פשוט תזמין מקום במריוט".

מנגד, באייר בי אנד בי אומרים שהם אינם תומכים באפליה. "אייר בי אנד בי היא אחת הקהילות הפתוחות, האמינות, המגוונות, והשקופות בעולם, אנחנו מגיבים במהירות לכל דאגה שמועלית על ידי אורח או מארח ויש לנו מדיניות של אפס סובלנות כלפי אפליה בפלטפורמה שלנו", אמר דובר החברה לבלומברג.

זהו לא המחקר הראשון שמקיים צוות זה בנוגע לגזענות באייר בי אנד בי. ב-2014 נטען כי יש אפליה נגד משכירים שחורים. המחקר הראה כי מארחים לבנים יכולים לגבות 12% יותר ממקביליהם השחורים, גם אם התנאים המוצעים היו זהים. אמנם הפערים במחקר הנוכחי הם פחות חדים, אך אלדמן אומר כי "כל מה שהוא יותר מאפס הוא משהו שעלינו לשאוף לתקן".

בשני המקרים, טוןענים החוקרים, העיצוב של האתר שותף לאפליה הזאת, מכיוון שמדיניות של שמות אמיתיים יכולה להוביל לדעות קדומות, מחקרים הוכיחו אפליה על בסיס שם כנגד שחורים גם במציאת עבודה למשל, אך ביכולתה של אייר בי אנד בי לפתור את הבעיה דרך שימוש בכינויים ופתרונות אוטומטיים, כפי שמשתמשים באתרים אחרים, לדוגמת איביי. בנוסף, החוקרים מציינים כי יש באתר אפשרות הנקראת הזמנה מיידית, אשר פותרת את נושא האפליה וקוראים לאייר בי אנד בי להרחיב את השימוש באפשרות זאת, אייר בי אנד בי בתגובה טוענים כי השימוש עלה בשנה האחרונה מפחות ב10% מההזמנות לכ-20%.

נכון לעתה, אייר בי אנד בי דורשת מכל המארחים לצרף תמונת פרופיל ומעודדים את כלל המשתתפים למלא כמה שיותר פרטים אישיים על עצמם. בטענה כי מילוי פרטים יציג אותם כ"אמינים, אותנטיים וחלק מרוח האתר", אבל זה כנראה נכון יותר למשתתפים בצבע "הנכון".