סמארטפון חדש שיצא לשוק מכה גלים: ה"אוקיטל" K10000 החדש מצויד בתכונה פלאית במונחי שוק עכשוויים - הבטרייה שלו יכולה להחזיק בין 10 ל-15 יום ללא צורך בהטענתה, פי ארבעה יותר מאשר "סמסונג גלקסי" S6 ופי חמישה וחצי יותר מאשר אייפון 6. הטענה מלאה של הבטרייה אורכת כשלוש שעות וחצי, כל זאת לטענת חברת "אוקיטל", יצרנית גאדג'טים סינית.
 
הסמארטפון הפך בשנים האחרונות ליעיל יותר בניהול אפליקציות ותוכניות שונות על מנת לשמור על אורך החיים של הבטרייה, אבל לא הרבה יצרנים שידרגו את הכוח והיכולת של הבטרייה עצמה. חברת "אוקיטל" הודיעה כי היא עוסקת בפיתוח בשני הכיוונים הללו.
 

ניהול צריכת כוח אינטליגנטי

 

המפתח לאורך החיים המפתיע של הבטרייה - למודל K10000 הוגדר מצב מיוחד של שהייה הנקרא "super smart standby", וכן מצב הנקרא "ניהול צריכת כוח אינטליגנטי". החברה טוענת כי זה הסמאטרפון עם חוסן הבטרייה החזק בעולם.
 
לטענת החברה, הטלפון הנייד יכול לשמש גם להטענה של מכשירים אחרים. אלא שגם אם הטכנולוגיה של הבטרייה של האוקיטל החדש מתקדמת כמו שהחברה טוענת, שאר המאפיינים של הטלפון החכם עדיין עומדים בשורה אחת עם שאר הטלפונים הניידים. לטענת ה-CNN, הטלפון לא יכול להוות תחרות אמיתית לאייפון של אפל.
 
בימים אלה, המכשיר נמכר בסך של 240 דולר והפצתו בדואר תחל בינואר 2016. החברה מסרה כי הבטרייה תחזיק שבועיים תוך "שימוש בגדר הנורמלי", אך דובר החברה לא השיב לשאלות העיתונאים בדבר מהו "שימוש נורמלי".