התוסף, פייסבוק מסנג'ר, יאפשר הזמנת תחבורה, בהתחלה רק דרך האפליקציה 'אובר' ובהמשך עם שירותים אחרים. אובר מאפשרת לנהגים פרטיים לאסוף אנשים לנסיעה תמורת תשלום, ובכך מייתרת את השימוש במונית. זו לא הפעם הראשונה שאפליקציית נהיגה התחברה עם יישום הודעות, אך הטוויסט שפייסבוק מציעים הוא שהזמנת הנסיעה דרך המסנג'ר תופיע גם עבור שותפיך לשיחה וכך הם יידעו שבאמת עלית על המכונית.



פייסבוק טוענת ששיתוף הפעולה לא בא לחקות יישומים אחרים: "חשבנו איך אנחנו רוצים שהמשמשים שלנו ינצלו את המסנג'ר, וראינו שצ'אטים בקבוצות תופסים פופולריות, וזו אחת הסיבות שהיישום הזה מצליח", אמר סת' רוזנברג, מנהל המוצר של פייסבוק.



איך זה יעבוד: התוסף יופיע כאייקון בצורת מכונית במסנג'ר וגם בתפריט ההודעות. כך יהיה אפשר לפתוח את אובר ולהכניס את מיקום הנסיעה, יעד, וסוג המכונית. כל מי שישתמש בתוסף יקבל 20 דולר לשימוש באובר. נדיר שחברות ההסעות מחלקת הנחות למשתמשים קיימים, אבל פייסבוק שכנעה אותם לעשות זאת כדי לייצר תמריץ לשימוש באפשרות החדשה. 



אפליקציות תחבורה (צילום: אינגאימג)



פייסבוק ואובר לא הגיבו בנושא נתח ההכנסות החדש שייצור התוסף החדש, אך פייסבוק מתכננת לערב עסקים נוספים במסנג'ר. רוזנברג אמר כי "אנחנו רוצים להרגיש אנשים לרעיון שאפשר להשתמש בפייסבוק כדי לשלוח הודעות לא רק לאנשים". התכנית משתלבת טוב גם עם האסטרטגיה של אובר להגדיל את השימוש ב-API שלה בפלטפורמות אחרות. אובר השיקה את פלטפורמת המפתחים שלה בתחילת השנה והציעה 5 דולר עבור כל משתמש חדש לעסקים שיכנסו את כפתור אובר לעסק שלהם. דובר אובר אמר כי השירות יהיה זמין ברחבי ארצות הברית עד חג המולד.