אחרי שהושקה בשבוע האחרון על ידי דור רפאלי, אחיה של הדוגמנית בר רפאלי, האפליקציה החדשה "בליינדספוט" מעוררת רעש גדול ברשתות החברתיות ומעלה שאלות רבות לאופן וכוונות השימוש בה.

בין אם מפתחי האפליקציה חזו ברעש שהיא תגרום ובין אם לאו, "בליינדספוט" מבית קבוצת "שלנו" שאחראית על פיתוחה, סקרנה לא רק את נוסעי איילון אלא גם הורים רבים בפייסבוק שמוטרדים מהשימוש שיעשו בה בני נוער וילדים. האפליקציה כאמור מאפשרת שליחת הודעות אנונימיות למשתמשים אחרים שחברים בה, בתנאי שגם הם הורידו אותה למכשירם מחנויות האפליקציות השונות. 

אפליקציית ההודעות המדוברת הספיקה לצבור פרסום רב לאחר שבשבוע האחרון התנוסס שלט חוצות גדול לצד נתיבי איילון ועליו לוגו היישומון – פרצוף צהוב ומחייך כשרטייה מכסה את עינו השמאלית, ומתחתיו שמה של האפליקציה. במקביל ידוענים רבים בארץ ובחו"ל פרסמו אותה במדיומים השונים. אך היה זה הגולש אלי ויסברט שקיבל את מירב תשומת הלב לאחר שכתב פוסט חריף בנושא והביע את דאגתו לפוטנציאל הבעייתי ששימוש לא ראוי בה יכול לגרום: "העולם הדיגיטלי נותן המון כוח למשתמש לפגוע בלי לראות את הנפגע, ובלי לקחת אחריות על התוצאות. אסור להשאיר כוח כזה בידיים הלא מנוסות של ילדים" כתב ויסבורג והוסיף: " מישהו פירסם אפליקציה בנתיבי איילון. השקיע הרבה כדי להרוויח המון. האם הוא רוצה לפגוע בילדים שלכם? אני מניח שלא. האם זו תהיה התוצאה הישירה של שימוש באפליקציה? ברור לי שכן. אל תעצמו עין."


 

הורים, שימו לב!רואים את הסמיילי החביב שבתמונה? למישהו היה מספיק כסף כדי לפרסם מעל נתיבי איילון את האפליקציה החדשה הזאת,...

Posted by ‎אלי ויסברט‎ on Monday, December 28, 2015
בחברה המפתחת טוענים שהאפליקציה הושקה לפני פחות משבוע וכבר הפכה לאפליקציה המדורגת מספר אחת. בכל מה שקשור לתפעולה, המשתמשים יכולים לשלוח הודעות מאחד לשני, אך כל משתמש יכול לחסום כל הודעה בלחיצת כפתור אחת. "הלוואי שבחיים האמיתיים היינו יכולים להתנהל בצורה כזו כשמישהו מתנהג סביבנו בצורה לא ראויה. ההודעות לא ציבוריות, ואנחנו נוקטים באמצעי זהירות בתוך האפליקציה" נמסר מהחברה.
 
מנכ"ל המועצה הלאומית לשלום הילד מסר למעריב: "מבלי להתייחס לאפליקציה כזאת או אחרת, הרשת על כל נגזרותיה והשימוש באנונימיות יצרה שדה מוקשים בלתי נשלט ומסוכן. יש לחשב מחדש את הנזק מול התועלת שהאינטרנט מביא עמו. נושא החקיקה מפגר בהרבה מול הטכנולוגיה. רצוי לשמור על רשת חופשית וחופש דיבור אך צריך לתאם זאת יחד עם אנשי הטכנולוגיה".