עולם התיירות מתחדש ומשתכלל ללא הפסקה. בזה אין כל ספק. כל אחד מאתנו יכול לחוש בזה כאשר הוא מתחיל לתכנן את הטיול הבא, בארץ או בחו"ל: הכול נעשה דרך רשת האינטרנט, והכול פשוט משמעותית משהיה בעבר. תשאלו כל אדם שחי כאן יותר מ-30 שנים, והוא יסביר לכם היטב כיצד זה עבד פעם.



כעת, נדמה שהעולם המרתק הזה עובר לשלב הבא, המתבקש בפני עצמו: עולם המובייל. כי אם בעבר התלהבנו מכך שאפשר לחפש כל שירות תיירותי ברשת, להשוות בין המחירים ואפילו לתכנן את מסלול הטיול לפרטי פרטים באופן מקוון - הרי שהיום אנחנו רוצים לעשות את זה דרך המכשיר הקטן שאנו אוחזים בכף ידינו.
 
זה הזמן להכיר את תחום ה-mobile של עולם התיירות, שהולך ותופס תאוצה כאן ובעולם כולו.

לתכנן טיול על כף ידכם
בעבר, היינו יכולים רק לחלום על האפשרות של תכנון טיול בפרטי פרטים, תוך כדי שאנחנו מתרשמים מהאתרים וממה שיש להם להציע לנו, בזמן אמת. היום זה די פשוט: לא מעט אתרים עושים זאת בצורה מרשימה ונוחה במיוחד, מה שהופך את תכנון הטיול לקל פי כמה. מהר מאוד תוכלו גם אתם לדעת בדיוק לאן תטיילו, מה מציעה כל נקודה על המסלול וכמה זמן זה בכלל צפוי להימשך.
כעת, כאמור, אנו עולים שלב וזוכים, כצרכנים, לשירות הנפלא הזה גם בסמארטפון שלנו, ממש על כף ידינו. שתי דוגמאות טובות לכך הן האפליקציות הפופולאריות tripomatic ו-tripit, שאט אט תופסות מקום כמעט בכל סמארטפון ברחבי העולם.
לכל אחת מהאפליקציות הללו יתרונות משלה. כך, tripomatic תאפשר לכם לתכנן את המסלול שלכם בשתי דרכים - על סמך תבניות מוכנות מראש שמציעה האפליקציה (טיול של יום אחד בלונדון, טיול לסוף שבוע, טיולי הליכה בלונדון ועוד) או בעצמכם, על פי הגדרותיכם והעדפותיכם האישיות. האפשרות השנייה אמנם ארוכה יותר ומעט קשה יותר לבנייה, משום שעליכם להגדיר כל אתר בעצמכם, אך היא תאפשר לכם ליהנות ממסלול שחשבתם עליו לבד לגמרי, בלי עזרה מאיש.
 
האפליקציה הזו מציעה לכם אינספור אפשרויות, החל באתרים פופולאריים ופרטים חשובים עליהם (מיקום, דרך הגעה, עלויות ועוד), דרך מסלולים מוכנים שאנשים רבים בחרו ללכת בהם ועד תקצירים על כל אתר והגדרת זמן השהות בכל אחד מהם. הכול מושם כמובן על גבי מפת היעד, כך שבכל רגע נתון תוכלו לדעת היכן אתם ומה עוד מצפה לכם.
tripit היא אפליקציה מעט שונה, משום שהיא נוצרה כדי להפוך את התכנון לקל במיוחד: היא מאפשרת לכם לשלוח למייל ייעודי את כל ההזמנות והחשבוניות של שירותי התיירות שהזמנתם לקראת הטיול - ולקבל בחזרה מסלול טיול מומלץ (או כמה אפשרויות שונות למסלולים) המורכב בידי מומחים לעניין. גם כאן תזכו לפרטים מלאים על כל אתר ותיהנו מהצגת המסלול על מפת היעד בצורה נוחה וקלה, אך יתרון גדול מאוד שמציעה האפליקציה הוא הצגת המסלול שבחרתם 'אופליין', כלומר מבלי שתידרשו לחיבור לרשת.
השוואת מחירים מהנייד? מהיום גם זה אפשרי
שירות נוסף שהפך נגיש גם במכשירים החכמים, פופולארי במיוחד בכל הקשור לעולם התיירות המודרני, הוא השוואת המחירים. זהו שירות שכל תייר כמעט משתמש בו היום, בישראל או בחו"ל, משום שהוא מאפשר לנו כצרכנים לקבל את המידע המקיף והמפורט ביותר בנוגע לאפשרויות שעומדות בפנינו - עבור כל שירות תיירותי שנרצה: טיסות, השכרות רכב, חדרים במלונות נבחרים ועוד.
אם כן, היום ניתן לעשות את כל זה גם מהמכשיר הנייד. אתר טרווליסט, מהאתרים המובילים בישראל בענף התיירות, השיק באחרונה גרסת מובייל לאתר שלו - וכעת תוכלו לבצע השוואת מחירים בקלות גם מהסמארטפון. היתרון הגדול ביותר של גרסת המובייל של טרווליסט, הוא באפשרות - ממש כמו באתר עצמו - להשוות בין אינספור שירותים תיירותיים: טיסות, חדרי מלון בישראל ובחו"ל, חבילות נופש בישראל ובחו"ל ועוד. יתרון נוסף נוגע כמובן לנוחות: תוכלו לבצע השוואה כזו תוך שניות אחדות, ובאמצעות מנוע החיפוש הנוח המוכר לכולם מאתר טרווליסט עצמו.
 
אתר מוביל נוסף להשוואת מחירים הוא אתר momondo - אתר בינלאומי שמציע לגולשים אפשרויות רבות להזמנת טיסות ומוצרי תיירות אחרים. גרסת המובייל שלו מאפשרת לכם להשוות בין מחירי טיסות, מלונות והשכרות רכב ליעד המבוקש עליכם, ולזכות לא רק בפירוט נרחב בנוגע למחירים השונים המוצעים לכם, אלא גם בפירוט מסודר ונוח בנוגע לשירות הזול ביותר, המהיר ביותר והטוב ביותר (האחרון הוא השירות שמספק את השילוב הטוב ביותר בין מהירות השירות למחירו).
נוח, זמין, מהיר - ובנגיעה אחת
המעבר של עולם התיירות למובייל הופך את ההתמצאות שלנו בו, כצרכנים, למזמינה מאי פעם. הכול הופך נוח, זמין ומהיר יותר עבור המשתמש, אשר יכול ליהנות מכל המידע שלו הוא זקוק, במכשירו הקטן הצמוד אליו כל העת. כך, בנגיעה אחת, יכול כל אחד להתחיל את המסע שלו אל עבר יעד חדש - יעד שיהיה מוכר ומשתלם מתמיד עבורו.