עם כל הכבוד לטינדר, ולרצון למצוא אהבה, כדאי לכם ולכן לבדוק קצת יותר על האנשים שמחייכים אליכם וזוכים לאישורכם. אם אתם עדיין מאמינים באפליקציה הזאת, לפחות אל תדפדפו ימינה לרווקים בטינדר שטוענים שהם עובדים בבנק השקעות, במיוחד אם שיטת החיזור שלהם כוללת סיפור קורע לב וצורך נואש לכסף מיידי עבור טיפולי הסרטן של אחותם. ייתכן שבוקר אחד, כמה שבועות לאחר מכן, תתעוררו ותגלו שחשבון הבנק שלכם התרוקן. זהו המסר של התובע המחוזי במנהטן, סיירוס ואנס ג'וניור, שהודיע על הגשת כתב אישום נגד ברנדון קיים (35) על הונאה וסחיטת כספים של 26 אלף דולר משתי נשים שהכיר דרך טינדר.



"שיטות ההונאה הקלסיות משגשגות עכשיו באינטרנט", אמר ואנס בהצהרה. "המשרד שלי מטפל בהרבה מקרים של הונאה וסחיטה המתמקדות בעיקר ברווקות באינטרנט".



בתלונה נכתב שברנדון קיים, בן ה-35, שעבד כ"דוגיסיטר", הציג עצמו בטינדר תחת פרופיל מזויף בשם טריסטן, ואף טען שעבד בבנק ההשקעות גולדמן סאקס. ביולי 2015 הכיר קיים אישה דרך אפליקציית ההיכרויות "טינדר" ועד מהרה הפכו השניים לזוג למשך כמה חודשים תמימים. בחודש אוגוסט החל לבקש מבת הזוג כסף עבור אחותו שעוברת טיפולים נגד סרטן. כדי להוציא כספים מאותה אישה סיפר קיים כי ארנקו נגנב וכך גרם לה לתת לו 14 אלף דולרים.



גם את האישה השנייה הכירה את "טריסטן" דרך טינדר באוקטובר 2015, ולאחר היכרות בת כמה שבועות ניסה שוב לסחוט כספים. "הוא ביקש ממני כסף עבור אמו שעוברת טיפולים נגד סרטן וגם בגלל שנשדד," סיפרה האישה שנתנה לו 12 אלף דולרים. בשני המקרים אמר קיים לנשים כי ישיב להן את כספן, אולם ההחזרים בוצעו באמצעות המחאות מחשבונות סגורים, שנדחו על ידי הבנקים שלהן. בלש ממשטרת ניו יורק פנה לאמו של קיים שמסרה לו שאין לה או לבתה סרטן.



התרמית השלישית קשורה לכאורה לגניבת פרטי החיוב של כרטיס אשראי השייך לאחד הלקוחות שלו כ"דוגיסיטר". בעזרת הפרטים פתח קיים חשבון מזויף וחייב את הכרטיס בסכומים שהסתכמו ב-13 אלף דולרים. בעקבות החשדות, הואשם קיים בחמש עבירות חמורות: גניבה, גניבת זהות והונאה. בדוח של המרכז לתלונות על פשעי אינטרנט של ה-אף.בי.איי מ-2014 עולה כי דווחו 5,883 מקרים של עוולות הקשורות ל"הכרויות רומנטיות" המסתכמים בגניבות של 86.7 מיליוני דולרים. הרוב המכריע של הקורבנות היו נשים מעל גיל 40.