סמסונג ו- LG, שתי ענקיות הטכנולוגיה הקוריאניות, חשפו ב"MWC", כנס הסלולרים הגדול בעולם שנערך בברצלונה, את מכשירי הדגל שלהן. אתר הסלולר "Pocket Lint" השווה בין שני המכשירים החדשים, הגלאקסי S7 והLG G5 ובדק מי יהיה הסמארטפון שיציב את הרף לשנת 2016.


עיצוב:

סמסונג הציגו סטנדרט גבוה במיוחד בכנס שנה שעברה, כאשר ה- S6  היה המכשיר הראשון של החברה שצוייד בגוף מתכת וזכוכית ולא פלסטיק. השנה החברה שמרה על מה שפעל והS7 משתמש באותו גוף מתכתי ורזה כמו קודמו. כמו כן, סורק טביעות האצבע נשאר מקדימה, בעוד עדשת המצלמה מאחור עודנה, להבדיל מב- S6 שם היא בלטה ממסגרת הטלפון, והמכשיר מעט כבד ושמן יותר מקודמו, ומשקלו 152 גרם.



סמסונג גלאקסי S7
סמסונג גלאקסי S7



LG ביצעו את מה שסמסונג עשו שנה שעברה וערכו מייק אובר לעיצוב המכשיר שלהם. ה- G5 מורכב מגוף מתכת וכולל סורק טביעות אצבע אחורי, יחד עם כפתור ההפעלה. מעל לכפתור אפשר למצוא את כל פונקציות המצלמה במקבץ מסוגנן ולחצני עוצמת הקול עברו לצד המכשיר. הLG מעט גדול וכבד יותר (159 גרם) מהגלאקסי, אבל דק יותר, אם כי בשערה.  



LG G5, צילום: יח"צ.
LG G5, צילום: יח"צ.



שני המכשירים מציגים עיצובי פרימיום הבנויים היטב ונעימים לעין, אבל לLG יש יתרון בולט אחד וזה בטריה נשלפת.


תצוגה:

הגלאקסי מציג מסך 5.1 אינצ' סופר AMOLED, ברזולוציית קוואד HD, בעוד הG5 מתהדר במסך 5.3 אינצ' בטכנולוגיית IPS LCD ומציג רזולוציית 2560X1440. המשמעות היא של- LG יש את המסך הגדול מבין השניים, אבל הסמסונג חד יותר, תצוגת AMOLED היא בדרך כלל בהירה יותר, מציגה צבעים חיים יותר מאשר תצוגת LCD וגווני שחור עמוקים יותר, אם כי אין בכך לומר של- LG אין תצוגה מרשימה משלו .



גם LG וגם סמסונג מאפשורת למשתמש לראות נוטיפיקציות, שעה ומידע נוסף גם כאשר תצוגת המסך כבויה וזאת בלי לסחוט את הבטריה.


מצלמה:

מחלקת המצלמות היא המקום שבו גם סמסונג וגם LG ניסו להצטיין בו. סמסונג משתמשת במצלמת 12 מגה פיקסל אחורית בעזרת טכנולוגיית "ריר סנאפר" משופרת ובעלת פוקוס אוטומטי מהיר מהרגיל, מה שמאפשר צילום טוב יותר בתאורה נמוכה. המצלמה הקדמית היא של 5 מגה פיקסל.



LG מציגה מצלמת 16 מגה פיקסל, בתוספת מצלמת 8 מגה פיקסל שמספקת זווית רוחב של 135 מעלות, ולטענת החברה נותנת מראה של מבט אנושי יותר מאשר של תמונה רגילה, ובנוסף לכך המצלמה הקדמית גם היא מתהדרת ב8 מגה פיקסל.



חומרה:

סמסונג תציג את הS7 בשתי גרסאות, בהתאם לאזור. בגרסה אחת יהיה מעבד בעל ארבע ליבות ובשניה שמונה ליבות. כמו כן, יהיה למכשיר 4 ג'יגה של זיכרון RAM, אפשרויות של 32 ו 64 ג'יגה זיכרון וחריץ לזכרון חיצוני. גם LG תציג נפחי זכרון דומים, אם כי ללא אופציית 64 ג'יגה.



מבחינת הבטריות, לסמסונג יש סוללת 3000 mAh, בעוד LG בחרו בסוללה מעט קטנה יותר, בגודל של 2800 mAh, אך כפי שצויין קודם, הבטריה במכשיר הLG ניתנת להחלפה. אבל דווקא בחומרה, LG מציגה חידוש מרענן. המכשיר מציג חלק תחתון נשלף שגם מאפשר את החלפת הבטריה וחיבור תחבירים מודולריים שיאפשרו להוסיף מצלמה או רמקולים וכדומה.



החלק התחתון בLG נשלף ומאפשר חיבור מודולרי, צילום: יח"צ.
החלק התחתון בLG נשלף ומאפשר חיבור מודולרי, צילום: יח"צ.



שני המכשירים כמובן יציגו את גרסת האנדרוייד העדכנית ביותר - מרשמלו, עם התאמות.



:

מסקנות:

שני המכשירים הם מכשירים חזקים, יפים ועומדים בחוד החנית של הטכנולוגיה. סמסונג בחרה לשמור את מה שפעל בשנה שעברה, והוסיפה מעט שיפורי יכולת ושיפורי מצלמה. LG מצד שני, בהחלט גנבה את ההצגה עם האלמנט המודולרי, שלמרות מבנה המתכת, עדיין מאפשר הוצאת בטריה וכרטיס זכרון, בוודאי כמתחשבים ביכולת לחבר חלקים למכשיר.



מי המנצח בין שני המכשירים? קשה לקבוע, בעוד LG מציעים מכשיר חדשני יותר, סמסונג הוציאו מכשיר מוכר ובטוח. מה שבטוח זה שאף אחד מהמכשירים לא צפוי לאכזב אתכם.