ריי טומלינסון, ממציא תקשורת האי-מייל והאדם שבחר את סימן השטרודל "@" עבור כתובות מייל, הלך לעולמו בגיל 74. מייק דובל, דובר חברת "רייתאון" שבה עבד טומלינסון, אמר כי הוא היה "חלוץ טכנולוגי אמיתי. טומלינסון היה האיש שהביא לעולם את צורת התקשורת דרך האי-מייל בזמנים המוקדמים של המחשבים המקושרים לרשת". לדבריו, טומלינסון הלך לעולמו ביום שבת בבוקר, אך הוא לא ידע האם הוא בבית או את סיבת מותו הרשמית. טומלינסון עבד במשרדי החברה בקיימברדיג', מסצ'וסטס.
עולם הטכנולוגיה הגיב בצער על מותו של טומלינסון, שהפך לפיגורת קאלט עבור המצאתו ב-1971 של התוכנה "ARPNET", גרסה פרוטוטיפית של האינטרנט, שאפשרה לאנשים לשלוח הודעות זה לזה דרך שמות משתמש שונים ודרך שרתים שונים.  בטוויטר הרשמי של Gmail נכתב: "תודה לך, ריי טומלינסון, שהמצאת את המייל וששמת את הסימן ''@ על המפה. עבודתו שינתה את הדרך שבה העולם מתקשר ועם זאת, עבור כל הישגיו, הוא נותר צנוע, אדיב ונדיב עם הזמן שלו ועם כישרונותיו".


במקור מניו יורק, טומלינסון למד באוניברסיטת MIT היוקרתית בשנות ה-60, ועבד במחקר ופיתוח של חברה שנקראה אז "Bolt Beranek and Newman" (ועתה נקראת "Raytheon BBN Technologies") כאשר המציא את פריצת הדרך של האי-מייל. בביוגרפיה שלו באתר האינטרנט הנקרא "היכל התהילה של האינטרנט" נכתב כי "התוכנה שינתה את הצורה שבה בני אדם מתקשרים גם מבחינה עסקית וגם אישית, היא הפכה את האופן שבו מיליוני אנשים קונים, משקיעים ושומרים על קשר עם בני משפחה וחברים, בין אם הם חיים בצד השני של העיר או מעבר לאוקיינוס".
 

"אל תגיד לאף אחד"

לפי כתבת פרופיל שנעשתה עליו ב-1998 במגזין "פורבס", טומלינסון הראה את ההמצאה שלו לעמית ואז אמר לו: "אל תגיד לאף אחד. אנחנו לא אמורים לעבוד על זה". באותה עת, לאנשים מעטים היו מחשבים אישיים. הפופולריות של הודעות אישיות פרצה רק שנים מאוחר יותר, ואז הפכה לחלק אינטגרלי בחיים המודרניים. ג'ויס קוזמן, דוברת "רייתאון", אמרה כי "זו לא היתה המשימה שלו בכלל, הוא סתם השתעשע. הוא חיפש לעשות משהו עם ARPNET". טומלינסון אמר פעם בראיון כי הוא יצר את האי-מייל "בעיקר כי זה נראה כמו רעיון מדליק". האי-מייל הראשון נשלח בין שתי מכונות שהיו סמוכות זו לזו.
טומלינסון בחר את הסמל "@" על מנת לחבר את שם המתמש עם כתובת היעד, והסמל הפך לחלק מהותי בשפה הבינלאומית של התקשורת המקוונת. קוזמן הוסיפה כי טומלינסון הביט על המקלדת ונזקק לסמל שלא היה חלק מהכתובת עצמה, וזה נראה לו כמו פתרון הגיוני. "הסמל היה בוודאי נעלם אם לא היה האי-מייל", כך אמרה. בזמן שבו "אי-מייל" הפכה למילה שימושית בכל משק בית, טומלינסון החל לקבל הכרה בינלאומית עבור הישגו. בשנת 2000, הוא זכה בפרס על שם ג'ורג' ר' סטיביץ שניתן לו מאת המוזיאון האמריקאי למחשבים. מאז זכה טומלינסון לאותות כבוד והוקרה, וביניהם, פרס "אבי" מהאקדמיה הבינלאומית לאמנויות דיגיטליות ולמדע, פרס חדשנות מהמגזין "Discover" ועוד. הוא התגורר בלינקולן, מסצ'וסטס, שם גם גידל כבשה קטנה. "הוא נקט בגישה די פילוסופית לעניין, ובאופן מפתיע לא היה מכור לאי-מיילים", סיכמה קוזמן.