צעד נוסף בדרך למימוש חזון תיירות החלל: ג'ף בזוס, המייסד של אתר המכירות אמזון ושל חברת הרקטות בלו אוריג'ין, הודיע רשמית כי הוא מתכוון להתחיל בטיסות תיירותיות לחלל הנמוך שמעל כדור הארץ בעוד כשנתיים. בזוס הקים את חברת בלו אוריג'ין בשנת 2000 על מנת לממש את חלום ילדותו להפוך את החלל החיצון לאתר תיירותי עם מלונות וגני שעשועים. "אני אוהב לקדם דברים שיש לי אליהם תשוקה", אמר השבוע לעיתונאים שסיירו לראשונה במרכז הייצור של החברה ליד סיאטל. "הדברים האלה נותנים לי אנרגיה".

במרכז הפעילות של החברה עומד הפיתוח של הרקטה "ניו שפרד", אשר נועדה לשימוש חוזר לצורך משלוח אסטרונאוטים ואספקה על גבי רכב חלל. בנובמבר האחרון רשמה החברה היסטוריה כאשר הפכה לראשונה אי פעם שמצליחה להנחית רקטה באופן אנכי. בינואר האחרון היא שבה על ההישג עם אותה רקטה. 
בזוס ניצל את ביקור העיתונאים על מנת לספק פרטים חדשים על לוחות הזמנים לטיסות המאוישות של החברה לחלל. "ככל הנראה נבצע טיסות ניסוי עם טייסים בשנת 2017, ואם נצליח אני מאמין שנוכל לשלב בתשלום אסטרונאוטים חובבים בשנת 2018", אמר. "זו עדיין תוכנית בהתהוות, אז אל תתפסו אותי במילה". 

 
"אני אוהב לקדם דברים שיש לי אליהם תשוקה", ג'ף בזוס. צילום: רויטרס
"אני אוהב לקדם דברים שיש לי אליהם תשוקה", ג'ף בזוס. צילום: רויטרס

 
עדיין לא ברור כמה יעלה כרטיס לטיסה ברכב החלל של בזוס, אשר אמור לקחת את התיירים לגובה של 100.5 קילומטר מעל פני כדור הארץ, גובה שמי שמגיע אליו נחשב אסטרונאוט. החברה מתכננת לבנות שישה רכבי חלל מדגם "ניו שפרד", שכל אחד מהם יוכל לשאת שישה תיירים שיזכו לדקות אחדות של חוסר כבידה ולהצצה נדירה על כדור הארץ מלמעלה. 
המתחרה העיקרית של בלו אוריג'ין היא חברת וירג'ין גלקטיק של המיליארדר הבריטי ריצ'רד ברנסון, שגם מתכננת לשלוח תיירים לגובה של יותר ממאה קילומטר, על גבי רכב החלל "ספייסשיפ 2", תמורת 250 אלף דולר לכרטיס. באוקטובר 2014 ספגה החברה מכה כאשר רכב החלל שלה התרסק ואחד הטייסים נהרג, אולם לפני כשבועיים הציג ברנסון את הרכב החדש. הוא לא הכריז מתי יחלו הטיסות בפועל.