אם תהיתם איך אסטרונאוטים שומרים על השיניים שלהם בחלל, האסטרונאוט היפני קימיה יוי, שנמצא בתחנת החלל הבינלאומית, הוציא סרטון שבו הוא מדגים איך עושים זאת בדיוק, למקרה שלשם מתוכננת החופשה הבאה שלכם.


צחצוח שיניים בחלל

יחד עם עוזרו פאקסי, הוא הסביר שמכיוון שבתנאי אפס כבידה, המים לא זורמים, אלא מרחפים ככדור, אסור להם לירוק את המשחה, בשביל שלא ייפגעו במכשור החשמלי בתחנת החלל (חוץ מזה, דמיינו את התחנה מלאה בכדורי מים ומשחת שיניים). לאחר מכן, הסביר יוי כי בכדי לצחצח שיניים, הוא משתמש במעט משחה, ובמקום לירוק את המשחה לאחר הצחצוח, הוא בולע אותה.



בין שאר תפקידיה, נאס"א הגדירה את תחנת החלל, שהושמשה בנובמבר 2000, כמעבדה לחקר התנהגות באפס כבידה, היא מאוישת על ידי שישה אסטרונאוטים באופן קבוע, ומקיפה את כדור הארץ כל 90 דקות. במהלך 16 השנים היו בתחנה 222 אנשים מ- 18 מדינות שונות.

סאם, כלב הצעצוע בחלל. צילום: רויטרס


הכלב סאם יצא לטיול באטמוספרה

תלמידי בית ספר יסודי באנגליה מחפשים את סאם, כלב הצעצוע שהם שלחו למשימה בקצה האטמוספרה ביום חמישי האחרון כשהוא חמוש במצלמה.  בית הספר שחרר את הסרטון שצולם בעזרת סאם, הציג את מסעו של הכלב לקצה האטמוספרה, שהגיע עד לגובה של יותר מ25 קילומטרים, לפני שהבלון אשר הרים אותו התפוצץ כמתוכנן ושלח אותו חזרה אל הקרקע. 



ציוד הצילום והמצלמה נמצאו בשדה 77 קילומטרים מנקודת השיגור, אבל סאם, שכנראה החליט שהטיול שלו לא נגמר, לא נמצא בין הציוד וכרגע מתנהל מסע חיפושים ארצי אחריו. הבעלים הקודמים של סאם, שהיה הקמיע של המלון המקומי, הבטיח למוצא הישר שהות במלון בתמורה לחזרתו הבטוחה. 


אז אם אתם רואים בובת כלב צמרירית ועייפה, תנו לה מים ומקום לישון, היא עברה מסע ארוך.