פייסבוק הולכת ומאבדת את האלמנט האישי: בעוד הרשת החברתית מעודדת אנשים לכתוב יותר על חייהם האישיים, פייסבוק מבועתת מהמגמה המטרידה המצביעה על כך שפחות ופחות משתמשים חולקים מידע אישי אודות עצמם. התופעה מכונה על ידי פייסבוק "קריסת קונטקסט", עלולה לגרום לירידה במספר המשתמשים ואף לאובדן של משתמשים רבים.



מדובר במגמה מדאיגה עבור פייסבוק, שאפילו המציאה לה הגדרה, לשימוש פנימי בקרב עובדיה, בשם "קריסת קונטקסט". המגמה מצביעה על כך שאנשים חולקים הרבה פחות מידע אישי על עצמם, ובוחרים לעבור לאתרים חדשים וקטנים יותר כמו: סנאפצ'ט או אינסטגרם.



על פי דוח חדש שערכה החברה, מסתבר שאנשים עדיין שולחים מספר גדול של עדכונים לאתר, אבל חלק גדול מהתכנים קשורים לציבור הרחב או מכילים אינפורמציה עם קישורים לאתרים אחרים. נראה שהמגמה החדשה מיוחסת לעובדה שלמשתמשים בפייסבוק יש קשרים רבים, חלק נרחב מהם שייכים לתקופות מוקדמות יותר בחייהם, והם לא מעוניינים לשתף מידע אישי על עצמם עם ולחשוף אותו בפני אנשים מעברם הרחוק.



מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, מעודד את הצוות שלו להמציא דרכים חדשות שמעודדות "שיתוף אישי". במטרה להתמודד עם התופעה לאחרונה התווספו לרשת החברתית מאפיינים חדשים שנועדו להגביר שיתוף של מידע אישי.



אחת מהם הוא שיתוף זיכרונות מהעבר במסגרתם מתבקשים המשתמשים בפייסבוק להעלות זיכרונות מאותו היום משנים קודמות. בכך שואפת הרשת החברתית לעודד אותם לשתף תכנים נוסטלגיים על עצמם. האתר גם מזכיר למשתמשים שלו אירועים מיוחדים ובכך בעצם מעודד אותם לכתוב על מערכות היחסים שלהם. גם האפליקציה עוצבה מחדש באופן שמקל על המשתמשים לגשת למאגר יחיד של התמונות שלהם ולפרסם אותן בקלות.