ב-FBI, לשכת החקירות הפדרלית, עובדים על פיתוח תוכנה שתאפשר להם ליצור מאגר מידע ולעקוב אחרי אנשים בעזרת הקעקועים שעל גופם. שיטה זאת תהיה שונה מהשיטה שהסוכנות משתמשת בה עכשיו, הבנויה על תיקי תצלומים. הפרויקט יאפשר לגורמי אכיפת חוק לבדוק אסיר או עציר עם קעוקעים ולגלות האם מדובר בסמל של כנופיה, ארגון שנאה או קבוצות דתיות. ארגוני זכויות אדם בארצות הברית הגדירו את התכנית כפולשנית וכמפרה את זכויות האסירים במדינה.

את המידע מתכננים בארגון לאסוף מתמונות אסירים, כפי הנראה ללא הסכמתם ואף ללא ידיעתם שהתמונות צולמו. עד כה נאספו 15 אלף תמונות, כאשר רק אחרי האיסוף וניסוי במערכת, ביקשו רשויות הכלא רשות להשתמש בתמונות. מידע זה הועבר למשתמשים נוספים לאחר מכן, בדגש על מכוני מחקר, אוניברסיטאות ואף חברות פרטיות.
הגורמים שאליהם הועברו הקעקועים עמלו על פיתוח אלגוריתם לזיהוי קעקועים על פי הקעקועים שנאספו והחזירו את המידע חזרה לסוכנות, זאת מתוך מטרה לבחון האם אפשר למצוא קשר בין זיהוי הקעקועים לבין הנושאים אותם. במהלך הקיץ, הסוכנות מתכננת ליצור מאגר גדול יותר, שיכיל 100 אלף תמונות. 

גורמי זכויות אדם בארצות הברית הבהירו כי בקיום מאגר המידע יש הפרה של פרטיות האסירים, ולמרות שה-FBI טענו כי אין דרך להגיע ממאגרי המידע אל אסירים ספציפיים, ארגונים אלו הצליחו לעשות זאת, כמו כן ציינו כי אנשים עושים כתובות קעקע מסיבות רבות, וגם אם בשלב מסוים אדם עשה קעקוע בגלל השתייכות לארגון או כת מסוימים, אין זה מצביע על קשר נוכחי לגופים כאלה.