מדענים אמריקאים הצליחו ליצור עוברים אנושיים בתוך חזיר. החוקרים מאוניברסיטת קליפורניה סיפרו כי הם יצרו את העוברים שמורכבים מתאי גזע אנושיים ומדנ"א של חזיר, וכי העוברים התפתחו 28 יום לפני שהניסוי הופסק והחל השלב של בדיקת הרקמות.



הניסוי התבצע בשני שלבים. תחילה הוצא הדנ"א מעובר מופרה של חזיר. לאחר מכן הוכנסו לתוך העובר תאי גזע אנושיים שנלקחו מתאים של אדם בוגר והותאמו לגידול של רקמות בגוף. המטרה של החוקרים הייתה לגדל לבלב אנושי בתוך החזיר.
 
החוקרים העריכו כי מדובר בצעד משמעותי שנועד לאפשר בעתיד גידול של איברים אנושיים בתוך חזירים. "התקווה שלנו היא שהעובר של החזיר הזה יתפתח באופן נורמלי, אבל הלבלב ייווצר כמעט לחלוטין מתאי גזע אנושיים ויוכל להתאים להשתלה בחולה", אמר ראש צוות המדענים פרופ' פבלו רוס בשיחה עם ה־BBC, שדיווח על ההתפתחות המדעית.
 

עם זאת, המחקר עורר לא מעט ביקורת והסתייגויות כולל איסור של המכונים הלאומיים לבריאות של ארה"ב, הסוכנות המובילה למחקר רפואי על ניסויים כאלה. בין השאר נטען כי יש חשש שתאים אנושיים שמושתלים בתוך חזיר עלולים להגיע למוח של בעל החיים ולגרום לו להיות "יותר אנושי". אף שרוס ציין כי הסיכוי קלוש, הוא הודה: "זה משהו שאנחנו חוקרים ולכן מבצעים את הניסויים בזהירות".