מיכאל וייס, מאושיות התיירות הבולטות בירושלים, הוא אחד האנשים שאחראים על הפריחה המחודשת של השווקים כיעד תיירותי. כרטיס הטעימות שיזם ("יאללה באסטה") פועל בהצלחה רבה בירושלים (שוק מחנה יהודה, שוק העיר העתיקה), בנצרת, בעכו ובתל אביב (שוק הכרמל, שוק הפשפשים, שוק לוינסקי ובקרוב גם במתחם שרונה).



"הקונספט של כרטיסי הטעימות פשוט מאוד", מסביר וייס, לשעבר עיתונאי ב"מעריב". "הם מאפשרים לתייר לערוך סיור עצמאי קולינרי ואותנטי בין הסמטאות והדוכנים האטרקטיביים ועל הדרך להיחשף לאנשים שמאחורי העסקים הייחודיים. אנחנו מאמינים שהדרך הטובה ביותר להכיר מקום היא דרך החך שלו".



בעידן האינטרנט כרטיסייה מנייר עוד עובדת?
"ראשית, אנשים שהולכים לשוק אוהבים למשש, להריח, ועם אפליקציה יותר קשה לעשות את זה. רצינו מוצר חם שיעביר את החום של השוק. אבל לשאלתך אנחנו משיקים בקרוב אפליקציה לשווקים באירופה. התחנה הראשונה תהיה בברלין, אחריה נפתח בלונדון וברומא, גם שם יש סיפורים מדהימים מאחורי כל בעל דוכן בשוק".



בשנת 2008 ייסד וייס את פורטל התיירות GoJerusalem.com, המכיל בתוכו את המידע התיירותי הנרחב ביותר הקיים ברשת על אירועים, מסעדות, מלונות, אטרקציות ומקומות בילוי בעיר. "ברמת המותג התיירותי, אני תמיד אומר שירושלים היא כמו צ׳ק של מיליון דולר שיש איתו רק בעיה אחת - עוד לא פרעו אותו בבנק", אומר וייס. "הפוטנציאל בעיר אדיר, יש לנו כלים ונכסים תיירותיים להפוך את העיר למגנט בינלאומי, ומה שחוסם את התעשייה שלנו להצליח זה לא רק המצב הביטחוני בישראל אלא ההבנה של ממשלת ישראל שתיירות, לצד הייטק וטכנולוגיה, היא קטר כלכלי ראשון במעלה, ולא התיק שמחלקים בסבב תיקים הרביעי בממשלה כפרס ניחומים של פוליטיקאים".