אפליקציה חדשה בשם "גלגלים" מנסה לסייע לבעלי מכוניות להתמודד עם ג'ונגל הטיפולים במוסכים וכן עם מוסכניקים שמנסים "לעבוד" על לקוחות תמימים. מנכ"לית האפליקציה, סיגל עוז, סיפרה היום (שלישי) לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "למדנו שאנחנו מאוד מעורבים בדברים שקורים בצרכנות שלנו, כמו בסופרמרקט, אבל כשזה מגיע להוצאות הרכב, שמהוות נתח גדול מההוצאות שלנו והתקציב שלנו, פה אנחנו נעמדים דום ופשוט מפחדים ללמוד ולשאול. ואז מגיעים למוסך, לא מבינים במה מדובר ומה שאומרים לנו אנחנו עושים".





"אנחנו באים לעזור לצרכן", הדגישה עוז. "קודם כל אנחנו אומרים לו 'בוא תשווה מחירים'. נכנסים לאפליקציה, מזינים את נתוני הרכב, סוג ושנת ייצור, שולחים בקשה דרך האפליקציה ומתחילים לקבל בזמן אמת הצעות מחיר מפורטות ממוסכים שכולם מורשי משרד התחבורה, חלקם מוסכים כלליים, חלקם מומחים וחלקם מורשי יבואן. גם ברכב חדש אתה יכול לבחור את המוסך והיצרן צריך לתת לך את אחריות הרכב. אני אומרת בוא תקבל החלטה צרכנית נבונה כמו בכל תחומי החיים, תקבל הצעות מחיר ותשווה. מבחינת פערי מחיר, בטיפול שמוגדר 'קטן' זה יכול להגיע לסביבות ה-100 שקלים הפרש בין מוסך יקר למוסך זול. בטיפולים גדולים אנחנו רואים כל יום פערים אדירים של מאות שקלים שניתן לחסוך".






"גלו מעורבות צרכנית"



"כאשר תגיש את הבקשה לטיפול, למשל טיפול 15 אלף, אתה מקבל בתשובה מפרט מלא מסודר, ותדע מה שאתה צריך", הסבירה עוז, "למשל, אתה יודע שצריך בטיפול קטן להחליף שמן מנוע? אתה יודע שיש סינתטי מלא וחצי סינתטי? אז כצרכנים צריך גם להתחיל לשאול את השאלות. הם מציינים לך האם השמן הוא סינתטי או חצי סינתטי. ברכבים חדשים, למשל, מומלץ להשתמש בסינתטי מלא. מגיעים למסנן שמן, זה מרורי או תחליפי? הציבור לא תמיד יודע שיש שני סוגים שונים של חלפים. אתה מקבל הצעות מפורטות וחוות דעת של צרכנים קודמים. בצורה כזו אתה יכול להשוות, ללמוד מה הרכב הטיפול, ולקבל מידע על המוסכים ורמת השירות שלהם".


"אתה צריך לדעת מה המוסך מבצע", צילום: אילוסטרציה
"אתה צריך לדעת מה המוסך מבצע", צילום: אילוסטרציה




גזית סיפר שהכריח מוסכניק לא להחליף לו רפידות בלם, שניתן לנסוע איתן עוד כחצי שנה ושאל איך ניתן למנוע החלפות שלא לצורך. "כאשר אתה מכניס את הרכב למוסך ומכיר את שגרת הטיפולים ומקבל את זה גם מודפס, אתה יודע מול מה המוסך התחייב אליך, אתה מבקש שיתקשרו ויידעו אותך לפני כל דבר אחר שמחליפים, פשוט מאוד. לא ללכת 'על עיוור'. תשאלו, תבררו, תגלו מעורבות צרכנית. זה לא מפחיד, המידע קיים ברשת".

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו