טורקיה חזקה יותר אחרי ניסיון ההפיכה הכושל, כך אומר סגן ראש הממשלה באנקרה, מחמט סימסק בראיון טלוויזיה. לדבריו, כישלון ההפיכה הצבאית איחד את כל הטורקים, בכל הקשת הפוליטית. עוד אמר סגן ראש הממשלה, כי התנאים פשרה פוליטית טובים מתמיד. 
לגבי המצב הכלכלי, הבהיר סימסק כי השווקים ימשיכו לפעול כפי שעשו עד כה, למרות השוק הפוליטי וההכרזה על מצב חירום בן שלושה חודשים.
כאמור, אתמול הכריז הנשיא, רג'פ טאיפ ארדואן, על מצב חירום למשך שלושה חודשים, שאפשר לרשויות לפעול במהירות וביעילות נגד האחראים להפיכה הכושלת. מצב החירום יאפשר לנשיא ולממשלה לעקוף את הפרלמנט בהעברת חוקים חדשים ולהגביל או להשעות את הזכויות והחירויות כפי שיראו לנכון. 

ארדואן אמר כי הצעד אינו נוגד את החוקה הטורקית ותואמת את שלטון החוק והחירויות הבסיסיות של אזרחי טורקיה. 



הלילה העניק הנשיא הטורקי ראיון לרשת אל ג'זירה ותקף בחריפות את המערב ואת נשיא מצרים, עבד אל פתאח א-סיסי, אותו האשים בקשר למזימת ההפיכה והוסיף כי לא-סיסי אין קשר לדמוקרטיה כי "הוא הרג אלפים מבני עמו". הוא הזהיר את נשיא ארצות הברית ברק אובמה, כי וושינגטון "תעשה טעות מרה" במידה ולא תסגיר את איש הדת הגולה פתהוללה גולן. בפנייה ישירה לשר החוץ הצרפתי, הזהיר אותו ארדואן שיתעסק בענייניו ולא יתערב במדיניות ארצו. 

ארדואן התייחס גם לטיהורים הנרחבים שביצע ברשויות השלטון השונות. הוא הודה כי עד כה הודחו מעבודותיהם 9,004 אנשים וכן נעצרו 1,933, אך הדגיש כי זה לא סוף פסוק וכי עשויים להיות מעצרים נוספים של חשודים במעורבות בניסיון ההפיכה והדבר תלוי בהתאם להתקדמות בחקירת העצורים. 

ארדואן התייחס גם לאפשרות של השבת עונש המוות בארצו, ואמר כי עניין זה נמצא בידי הפרלמנט ואם הם יקבלו החלטה כזו הוא יאשר אותה. "זה לא בידיים שלי אלא בידיים של נציגי העם", אמר ארדואן, ששולט בפרלמנט באמצעות מפלגתו "מפלגת הצדק והפיתוח". לטענת ארדואן, כל ההליכים שמבוצעים בארצו הנם במסגרת החוק.

נושא עונש המוות מטרדי מאד את האיחוד האירופי, שחלק מחברותיו כבר הודיעו כי אם יחוזר לשימוש, השיחות בין בריסל לאנקרה על צירוף טורקיה איחוד ייפסקו.