תומר שגב בן ה-17, בן להורים גרושים, יזם אפליקציה שצפויה לסייע להורים שהתגרשו ולילדיהם. בימים אלה הוא מגייס תקציב לפיתוח האפליקציה באמצעות אתר מימון המונים ומבקש מהציבור 60 אלף שקלים. "יש בישראל מיליון וחצי הורים וילדים שחוו גירושין, כל אחד מכיר מישהו כזה אם לא חווה את זה בעצמו, כך שהבעיה נוגעת בכולנו", אמר לדנה ספקטור ורן שריג ב"רדיו ללא הפסקה 103FM".



"ההורים שלי התגרשו בגיל 8", סיפר שגב, "לא ביקשתי לדעת למה הם התגרשו ואני גם לא רוצה לדעת למה. בהתחלה זה היה מאוד בסדר. עם השנים התחלתי להבין כל מיני דברים שלא הבנתי כשהייתי קטן, ושמעתי דברים שלא שמעתי בעבר, כל מיני דברים שילד לא צריך ולא אוהב לשמוע, דברים בין ההורים.




"באיזשהו שלב נכנסתי לארגון לי"ב, לפיתוח המנהיגות בישראל, בו כל אחד מוצא בעיה חברתית שמאוד נוגעת לו ומחפש לה פיתרון, בחרתי את בעיית הגירושין, שמופיעה בכל משפחה בצורה שונה. לא ידעתי מה הבעיה הכי גדולה ואיך אני יכול לפתור אותה, אז עשיתי סקר בקרב ילדים להורים גרושים וגיליתי שהבעיה הכי חמורה היא בעיית התקשורת בתוך המשפחה, במיוחד בין ההורים. למשל, כשצריך לקבוע שעה להגיע לאסיפת הורים בבית ספר, הילד צריך לתווך בין ההורים שלו כדי למצוא את השעה המתאימה. ולילד לא נעים לעמוד באמצע, גם אם זה הדברים הכי קטנים וגם אם זה ברוח טובה".



"האפליקציה נוצרה במטרה ליצור תקשורת יותר טובה בין בני המשפחה, באמצעות כמה מדורים ותכנים", הדגיש שגב. "זו פלטפורמה שמהווה גורם מקשר בין בני המשפחה. למשל לוח שנה משותף לבני המשפחה. במקום שהילד יגיד שיש אסיפת הורים הוא כותב את זה בלוח השנה, וההורים כותבים שם את השעה שנוחה להם. לא מדברים אחד עם השני בצ'אט, שזה מוביל הרבה פעמים למריבות. האפליקציה עומדת באמצע במקום הילד. כרגע האפליקציה לא כוללת עניינים כספיים, אולי בעדכונים הבאים. אפשר להוסיף תשלומים בעדכונים בלוח השנה. בנוסף יש צ'אט לבני המשפחה, לא ווטסאפ, אלא יותר מותאם למשפחה, לפי מספר הילדים. יש גם צ'אט רק להורים, לעניינים שהילדים לא צריכים לדעת מהם".