לאחר שורת תקריות בארץ בהן נפצעו אנשים במהלך משחק בלהיט "פוקימון גו", פרסם ארגון מד"א היום (חמישי) אזהרה רשמית מפני האפליקציה האהובה. "זו תופעה מסוכנת שצוברת תאוצה", נכתב בהודעה ששחרר הארגון. "זו סכנת נפשות". 

האזהרה נפתחת בסקירה של שני אירועים שקרו ביממה האחרונה בהם נפצעו אנשים באורח בינוני במהלך משחק באפליקציה. "מתברר שהמשחק לא כל כך ידידותי כפי שחשבנו", לשון ההודעה, "ביממה האחרונה התקבלו במוקד 101 של מד"א שתי קריאות שונות על פצועים שנפגעו בשל שימוש באפליקציה ופונו לבית החולים".
התקרית הראשונה לה מתייחסת ההודעה היא נפילתה של ילדה בת 15 מאופניים בצפון הארץ. התקרית הנוספת היא של גבר בן 35 שרץ, התנגש בדלת זכוכית שהתנפצה, פגעה ברגלו והובילה לדימום מסיבי. "בשני האירועים, הפצועים שיחקו במשחק תמים, לכאורה, שהוביל לאסון", נכתב. "אירועים אלו מתווספים לקריאות חוזרות ונשנות שמתקבלות בשבועות האחרונים במוקדי מגן דוד אדום כשבבסיסן שימוש מסוכן באפליקציית הפוקימונים".
 

פרמדיק שטיפל בצעיר שטבע כשניסה ללכוד פוקימונים במסגרת המשחק, גאורגי גוליאנק, אמר: "בשביל מה? בשביל לתפוס דמות דימיונית שדרך הסלולר משתלבת עם המציאות?"
מנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר כי "אנו קוראים לציבור לנקוט אמצעי זהירות ולהיות ערים לסכנות היישומון. לא יתכן שילדים, בני נוער ומבוגרים ישאבו לתוך המשחק ויסכנו את חייהם על לא כלום".