סרטון ויראלי חדש שמציג ארבעה "פוקימונים" מסוג פיקאצ'ו אשר יוצאים לפשיטות ברחבי העיר באזל שבשוויץ במטרה לתפוס בני אדם ב"פוקדורים" צבר מאז שהועלה אתמול לרשת עשרות מיליוני צפיות – ותגובות של צחוק גדול.

הסרטון, "פוקימון גו – הנקמה", הופק על ידי סוכנות בשם "פיידאווט", ומציג חבורה המחופשת לפוקימון המפורסם זורקת על אנשים כדורים ענקיים המעוצבים כאלו המשמשים במשחק ללכידת המפלצות הוירטואליות. הקורבנות הם לרוב אנשים שעסוקים בלבחון את הסמארטפונים שלהם (כנדרש בזמן המשחק ב"פוקימון גו"), ומוצאים את עצמם מועפים בהפתעה על ידי הפוקדורים. רבים מעוברי האורח ברחוב נראים המומים.  

הסרטון מתייחס כמובן לאפליקציית פוקימון גו, משחק סלולר של חברת ניטנטיק בשיתוף עם חברת נינטנדו הוותיקה. המשחק מתבסס על עולם רבוד, כלומר שכבה דיגיטלית שנמצאת על העולם האמיתי ואפשר לראותה דרך הטלפון הנייד. המשחק הפך ללהיט ענק, ששובר שיאי הורדה, והשימוש בו עוקף אפליקציות ותיקות וחזקות כמו טינדר וטוויטר. מאז השקת האפליקציה, מניות חברת נינטנדו עלו בעשרות אחוזים. המשחק עדיין לא הושק באופן רשמי בישראל, אך משתמשים רבים גילו דרכים לעקוף את ההגבלה ולצוד פוקימונים גם בארץ הקודש.