שבוע לאחר שחברת סמסונג הודיעה על החזרת טלפונים ניידים מסוג נוט 7 בשל דיווחים על שריפות ופיצוצים במהלך הטעינה, דורשת כעת ארה"ב מאזרחיה באופן רשמי: הפסיקו להשתמש במכשיר המסוכן. הנציבות לבטיחות מוצרי צריכה בארה"ב פרסמה בסוף השבוע אזהרה משימוש במכשירי הגלאקסי נוט 7 בעקבות סדרת תאונות שנגרמו כתוצאה מהתלקחות והתפוצצות המכשיר מאז החלה מכירתו. "המקרים האלו התרחשו במהלך טעינה ושימוש רגיל במכשיר, והובילו אותנו לקרוא לצרכנים לכבות את מכשיר הנוט 7 שלהם ולהפסיק להטעין או להשתמש בו", נאמר בהודעת הנציבות. 



יצוין כי זוהי מכה קשה לסמסונג, מכיוון שהשוק האמריקאי נחשב לאחד הגדולים ביותר מבחינתה. בימים האחרונים הודיעו גם חברות תעופה רבות בעולם על האיסור להשתמש במכשיר הנוט 7 בטיסותיהן. 



בנוסף, על פי דיווחים ברשת, החברה הודיעה כי מכשירים שלו יוחזרו עד ה-30 בספטמבר ינעלו על ידיה מרחוק על מנת למנוע פגיעה בלקוחות. החברה הוציאה הודעה חד משמעית ללקוחות להחזיר את המכשירים מחשש שייפגעו לחנויות וכי הם יקבלו מכשירים חדשים. החברה מציעה ללקוחות לקבל נוט 7 חדש, או לחילופין, מכשיר גלאקסי S7 או גלקסי S7 edge.



הפסד של חמישה מיליארד דולר


בימים האחרונים נרשמו כמה תקריות נוספות כתוצאה מהתלקחות והתפוצצות המכשיר. נתן דונצ'ר, תושב פלורידה, העלה לדף הפייסבוק שלו תמונות של הג'יפ השרוף שלו, שהתלקח לאחר שהותיר את מכשיר הסמסונג נוט 7 שלו מחובר למטען בתוך הג'יפ. הטלפון התלקח והעלה את הג'יפ כולו בלהבות. ווסלי הרצוג מקרוליינה הדרומית הותיר את הנוט 7 שלו מחובר למטען בחניית ביתו כאשר נסע לאסוף את בנותיו. כשחזר, גילה את המוסך עולה באש מכיוון שהמכשיר התלקח במהלך הטעינה. באוסטרליה נאלץ אדם לשלם 1,400 דולר פיצויים לאחר שמכשיר הנוט 7 שלו עלה באש וגרם נזק כבד לחדר בית המלון בו שהה. 



על פי הערכת מומחים, הליך הריקול של 2.5 מיליוני הטלפונים מדגם נוט 7 שכבר נמכרו, יגרום לסמסונג נזק כספי של חמישה מיליארד דולר.