חברת הטלוויזיה הרב ערוצית בלוויין, יס (Yes) כינסה היום (שני) מסיבת עיתונאים ובה הציגה את הדבר הבא בחוויית הצפייה "יס אולטרה" - ממיר המציע חווית צפייה באיכות 4K, שהיא הרזולוציה הגבוה והמתקדמת ביותר בשוק, המשדרגת את איכות וחדות התמונה ובנוסף מוסיפה עומק לצבעים הנראים על המסך. איכות 4K כיום קיים רק בקולנוע שכן זהו הפורמט בו משודרים סרטים. הכוונה מהכרזה זו של החברה, היא ששידורי הטלוויזיה באמצעות הממיר החדש של יס יהיו באיכות צפייה הגבוה יותר מאיכות ה-HD המוכרת לנו כיום.



מנכ"ל החברה רון אילון פתח את דבריו בחידושים הצפויים לנו בשנה הבאה: "בשנת 2017 יהיו בyes למעלה מ600 סדרות ועונות חדשות, שתי סדרות חדשות בשבוע". אילון הוסיף: "בעתיד כל התוכן יהיה ב-4K. חווית הצפייה הופכת ראליסטית יותר מתמיד ועדיף לשבת לראות טלוויזיה מאשר לראות את המציאות כפי שהיא כי אלוהים נמצא בפרטים הקטנים ועוברת חווית צפייה בלתי רגילה, שגבוהה פי 4 מחווית ה-HD כיוון ומעבירים יותר אינפורמציה ויותר פיקסלים".



אז מה נדרש על מנת לצפות? קודם כל מסך התומך ב-4K, על התוכן עצמו להיות מצולם מראש ב-4K וכמובן ממיר אולטרה. "אנו מבינים את העתיד ואת האיכות הנדרשת, כך למשל הפקת המקור 'כבודו', שתעלה ב2017 ב-יס כבר מצולמת ב-4K", ציין אילון. "הממיר היחידי בישראל המשדר ב-4K עם כושר עיבוד של המעבד 7242 של ברודקום ,הכפול מהממיר המתקדם ביותר של יס כיום", הוסיף. אילון סיפר כי יס יוצאת לניסוי עובדים ולאחריו יהיה ניסוי לקוחות.




חווית צפייה בלתי רגילה. צילום: יח"צ
חווית צפייה בלתי רגילה. צילום: יח"צ



הפקות מקור, סדרות והופעות חיות ללא עלות


מבחינת מחירים, המחיר זהה לחלוטין במחירו לממיר הקוואטרו ומי שמחובר ל-VOD יקבל את תוכן ה-4K שיכלול הפקות מקור, סדרות והופעות חיות ללא עלות נוספת. איציק אליקים, סמנכ"ל ההנדסה הדגים את הממיר החדש ואת חווית הצפייה העדכנית ביותר "החוויה לא פחות מבקולנוע" אמר אליקים והוא לא מגזים: איכות הפרטים בהחלט עלתה רמה והיא מדהימה. מבחינת תכנים קיימים השמורים באיכות HD ישמרו רק בממיר הקיים ולא בממיר החדש. המנכ"ל רון אילון ציין כי הוא מקווה וצופה בעתיד גם שידורי ספורט ה-4K אך דבר זה לא קיים כיום.



בנושא המתחרים ציין אילון: "אנו מרגישים כל מתחרה שלנו, גם את נטפליקס. העולם הוא מגוון יש כאלו שרק נטפליקס יספיק להם אך עדיין הצפייה הרבה יותר, הרוב המוחלט הוא הצפייה הלינארית". בשנים האחרונות גם בעולם התוכן חלו שינויים רבים וכניסת נטלפליקס לשוק היא אולי הגדולה מבניהם. נטפליקס מספקת ספריית וידאו של סדרות וסרטים מהעולם אשר זמינה ונגישה בכל עת,זאת ללא שידורים לינארים. המחירים נעים בין 7.99 דולר ל-11.99 דולר, בהתאם לאיכות הצפייה. המתחרה הישירה של יס, חברת הוט (Hot) הציגה בשנת 2015 את הוט מולטי הכולל חידושים כמו האפשרות להקליט תוכנית ולאחר מכן לצפות בה בכל אחד מהממירים שנמצאים בבית ושיתוף התכנים בהם אנו צופים.