אמנם רק לפני מספר ימים הכריזה חברת אפל על שיווק האייפון 7, הדגם המתקדם ביותר של החברה, אך אין זה אומר שהחברה מפסיקה לעבוד, והפעם יש גם זווית ישראלית. עיתון העסקים "Business Insider" חשף היום (רביעי) כי את פיתוח החומרה לאייפון שמונה, אפל מבצעת בהרצליה. אחד העובדים במשרד, שזהותו נשארה חסויה, טען כי האייפון החדש יהיה שונה מקודמיו, וייתכן ויכלול מסך מ"מקצה לקצה" שיעלים את הצורך בשוליים סביבו.



אדם המקורב לעובדים במשרדי אפל בהרצליה אמר לעיתון כי "הם עובדים על החומרה של המכשירים". לעומת זאת עובד אחר באפל אמר שאסור לו לדבר בנושא והשומר בכניסה סירב לאפשר לעיתונאים להיכנס לבניין. על פי הדיווח, ישנם כ-800 עובדים במשרדי אפל בהרצליה, רבים מהם עבדו בעבר בחברות ההזנק אנוביט, פרימסנס ולינקס, חברות שאותן רכשה אפל בארבע השנים האחרונות. 


ויתרו על שקע האוזניות


כזכור, הסמארטפון החדש של אפל, האייפון 7, הושק בתחילת החודש וכלל חידושים רבים עימו. המצלמה כוללת עדשה כפולה ורזולוציה של 12 מגה פיקסל ותאפשר צילום באור נמוך. מלבד הצבעים הקודמים כגון שחור, זהב וכסף, הוא יוצע גם בצבע חדש - "שחור פסנתר". גם הגימור של האייפון 7 זכה לכינוי חדש: "ג׳ט בלק". המכשיר יהיה עמיד בפני מים ואבק, ו"כפתור הבית" יהיה רגיש במיוחד למגע. גם הסוללה של האייפון 7 עברה מקצה שיפורים והיא תעבוד עד 5 שעות ללא הפסקה. גם המעבד הגרפי יהיה 50 אחוזים מהיר יותר מאשר במכשירי אייפון 6, מה שישפר את חוויית המשחקים, ויאפשר ל"אפל" להציע משחקים ברמה גרפית של קונסולות חדישות.



אייפון 7. צילום: רויטרס
אייפון 7. צילום: רויטרס



אך מעבר לכל זה המהלך שגרר הכי הרבה באזז, וגם ביקורת, היה ביטול שקע האוזניות במכשיר. את השקע החליפו האוזניות האלחוטיות החדשות שאמורות לפעול עם כל מכשירי "אפל" על ידי לחיצה אחת על כפתור במכשיר. הוויתור על שקע האוזניות איפשר ל"אפל" לעצב את המכשיר בצורה דקה יותר.