חברת סמסונג הקוריאנית קראה הבוקר (שלישי) לכל המחזיקים במכשיר נוט 7 מתוצרתה, גם אלו שקיבלו מהחברה מכשיר חלופי, לכבותו בשל סכנת תבערה. מהלך זה בא רק יממה לאחר שהחברה הודיעה על השהיית ייצור המכשיר. בהודעה מטעם החברה נאמר כי סמסונג מבקשת "מכל חברות התקשורת והחנויות בעולם להפסיק למכור את המכשיר כל עוד החקירה בעניין התקלה נמשכת", וביקשה כי "לקוחות אשר בבעלותם מכשיר נוט 7, המקורי או חלופי, כבו את הטלפון ואל תשתמשו בו".








כזכור, בתחילת ספטמבר הודיעה סמסונג על קריאה להחזרה - ריקול - של 2.5 מיליון מכשירי נוט 7 בעשרה שווקים, כולל ארצות הברית, בגלל בעיה בסוללות שגרמה למספר מכשירים מהדגם להתלקח. ללקוחות שהחזירו את המכשירים ניתן טלפון חלופי אשר נטען כי הבעיה בהם תוקנה. אך השבוע הטענה התבררה כשגויה, לאחר שמטוס של חברת תעופה אמריקאית פונה מנוסעיו בגלל טלפון נוט 7 חלופי שהחל להעלות עשן.



כך הוא נראה שלם, גלקסי נוט 7. צילום: יח"צ
כך הוא נראה שלם, גלקסי נוט 7. צילום: יח"צ



לאור אירועים אלו, שתי ספקיות סלולר אמריקאיות גדולות - AT&T ו-T-mobile הפסיקו למכור ולהחליף את המכשיר. AT&T מסרה כי היא מפסיקה את החלפת המכשירים בגלל דיווחים על אש שפרצה במכשירים החלופיים, שסמסונג אמרה כי הם בטוחים לשימוש. T-mobile אמרה כי תפסיק את המכירות כל עוד החברה הקוריאנית בודקת את "הדיווחים הרבים על בעיות" במכשיר הדגל שלה.