האם אפליקציות ההיכרויות ברשת מובילות לעלייה במספר הנדבקים במחלות מין? מספר הדיווחים על מחלות מין בארצות הברית בשנת 2015 היה הגבוה אי פעם, ויש כאלה המאשימים בכך את האפליקציות הזמינות לדייטים ומפגשים אקראיים. דוקטור צחי בן-ציון, מנהל המרפאה לתפקוד מיני וזוגי במרכז הרפואי "סורוקה" טען שגם בישראל המצב דומה. בשיחה עם עודד בן עמי ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" אמר: "גם בארץ שלנו רואים עלייה בתפוצה של מחלות כמו זיבה, עגבת והרפס, שלא לדבר על חס וחלילה איידס. הבורות של האנשים יחד עם הזמינות יוצאת הדופן שמספק עולם האפליקציות, באמת מובילים לעלייה במחלות מין".



"עם כל האפליקציות האלה, מדהים לראות עם מי אנשים מקיימים יחסי מין", אמר ד"ר בן-ציון. "באים אלי פציינטים שאת מה שהם מבצעים לא ראתה שפחה חרופה על הים. כל התוכנות האלה, 'גריינדר' ו'דייט פרו' וכל מיני כאלה, מאפשרות לאנשים מפגשים מיניים חטופים ללא סיכון. הן יוצרות לך אליבי. הן מראות כאילו אתה נמצא בעבודה או בישיבה, כולל קולות של ישיבה, כולל ג'י.פי.אס. כלומר אם אשתך תחפש אותך, זה מפעיל GPS כאילו שאתה במשרד. ואתה באותו זמן יכול להיות בצימר ברמת הגולן. תבגוד עם אשתך, תזמין אותה לצימר ותקנה לה את אותם פוטיפורים ואת אותם בשמים ותשים את אותם סרטים, יותר זול, יותר בטוח ולא נדבקים מזה בכלום. גם בריא, גם טוב וגם מפרנס את הזוגיות הרגילה והטובה".
 

"יש בורות של אנשים ביכולת להפעיל שיקול דעת ושימוש נכון באמצעי מניעה", הדגיש ד"ר בן-ציון. "אם אנשים רק היו משתמשים בקונדום ומשתמשים בו נכון. מדהים לגלות כמה פשוט הדבר הזה וכמה מסובך לאנשים לקרוא פעם אחת את הוראות השימוש בקונדום. אומרים לי שהקונדום נקרע. קח קונדום ותשים אותו על הראש לאט לאט בצורה נכונה, הוא לא נקרע. כל הרעיון הוא לקרוא פעם אחת את הוראות השימוש. אם אתה קורא את הוראות השימוש של קונדום, אז אתה יודע איך לחבוש אותו נכון, וברגע שאתה חובש אותו כמו שצריך, הוא לא יקרע ולא תידבק במחלות מין".

"מחלת מין זה משהו שקל לטיפול באמצעות אנטיביוטיקה", הדגיש ד"ר בן-ציון. "נגד הרפס, פשוט לא לקיים יחסי מין עם מי שיש לו פצעים בפה או בזה. אנשים גם מאמינים שאם עושים מין ידני או מין אוראלי אז אי אפשר להידבק. בוודאי שאפשר להידבק. אז אני אומר לעשות את זה עם קונדום. אוראלי עם קונדום? למה לא. הרעיון של להישמר מאוד לנפשותינו, נעצר כשמגיעים למין. כאילו שאם בן אדם התקלח אז זהו. בן אדם יכול להתקלח עם אקונומיקה ומים רותחים, אבל אם יש לו מחלת מין הוא ידביק אותך. צריך להבין שחברים בפייסבוק הם לא באמת חברים, ומכרים בגריינדר הם לא באמת מכרים. לעשות אהבה נכונה ומתוזמנת ושזה לא יקרה במקרה".