משטרת ארקנסו פנתה אתמול (חמישי) לענקית הקניות אמזון בבקשה שתעביר לה קטעי סאונד שהוקלטו על ידי Echo, העוזרת הווירטואלית שלה, בביתו של אדם שנרצח. כוחות המשטרה שהגיעו לזירה איתרו מכשיר כזה מונח ליד גופתו של פיטר קולינס, שוטר לשעבר, שנרצח בנובמבר 2015. באמזון סירבו להעביר למשטרה את כל קבצי הקול שהוקלטו על ידי המכשיר בזמן שפעל, אבל העבירו את פרטי המשתמש של הנרצח ואת היסטוריית הרכישות שלו. במשטרה נטען כי הם יוכלו לשלוף את המידע מהשרתים, אך עדיין לא ברור לאיזה פרטי מידע הם יצליחו לגשת.



המכשיר מופעל עם הישמע מילים מסוימות, אבל לעיתים קרובות המכשיר מתחיל לפעול בטעות. לטענת המשטרה, זהו אינו המכשיר החכם היחיד שנמצא בביתו של הנרצח ויוכל לסייע בפתרון הרצח. בביתו של קולינס, שנמצא מת בג'קוזי שלו, נמצא מד שמנטר את צריכת המים. הוא הראה כי נעשה שימוש בכמות גדולה מאוד של מים - 140 גלונים - בין השעות 1:00-3:00 לפנות בוקר. מכך ניתן להבין שהרוצח השתמש במים כדי לנקות את זירת הפשע.



אמזון



הבקשה העלתה שנית את סוגיית אובדן הפרטיות של המשתמשים, בעידן שבו אנו מוקפים במכשירים רבים שעוקבים ומנטרים את הפעילות היומיומית שלנו, וגורם לתהות האם כל המידע יוכל לשמש כנגדנו במידה ונבצע פשע?