נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ היה פעיל ברשת הטוויטר עוד לפני שהושבע לתפקידו. טראמפ נהג לפנות למצביעיו פעמים רבות דרך הרשת, והביע לא אחת ביקורת על מגוון תחומים. ציוציו נחשבו כפרובוקטיביים ולעיתים אף היה נדמה שמישהו פרץ לחשבונו וכתב תגובות חריפות על מנת לפגוע בו - מה שלא הוכח באופן רשמי אף פעם, כיוון שטראמפ לא הסיר אחריות משום ציוץ שלו. החשש מהציוצים שלו היה כה גדול עד כדי כך, שצוות הקמפיין שלו לא אפשר לו להעלות בעצמו תגובות יומיים לפני הבחירות. כעת, נדמה שיש איום חדש על חשבונו של הנשיא הנבחר. 

אדם המזדהה ברשת בכינוי WauchulaGhost, אמר שחשבונות הטוויטר הרשמיים של טראמפ, סגן הנשיא מייק פנס, והגברת הראשונה מלניה טראמפ נמצאים בסכנה חמורה מפני פריצה - בגלל העובדה שהם לא משתמשים בהגנות האבטחה הבסיסיות של טוויטר, כך פורסם הלילה (רביעי) ברשת CNN. שלשום צייץ ההאקר בחשבון הטוויטר שלו את כתובות המייל המקושרות לחשבונות המדוברים, ביחד עם הכיתוב: "שנו את כתובות המייל ותקנו את ההגדרות".



ביוני האחרון פרץ ההאקר ל-500 חשבונות טוויטר המזוהים כתומכים בארגון המדינה האיסלאמית (דאעש) והחליף את התכנים שהיו בהם - בתמונות פורנוגרפיות ובתכנים העוסקים בקהילה הגאה. הוא אמר כי אין לו אינטרס לפרוץ לחשבון הטוויטר של הנשיא, אבל ציין כי הגדרות הפרטיות החלשות שבהן הוא משתמש - מותירות אותו פגיע במיוחד למתקפות האקרים. 



הציוץ שבו נחשפו כתובות המייל. צילום מסך מתוך טוויטר



הפרסום מגיע לאחר שרק בשבוע שעבר, חשבון הטוויטר של השלוחה של רשת BBC הבריטית בנורת'המפטון נפרץ ונכתב בו: "עדכון מיוחד - הנשיא טראמפ נפגע בידו לאחר שנורה". הציוץ נמחק כעבור זמן קצר, אבל מספר משתמשים הספיקו לשתף את הפרסום. דובר BBC מסר אז בתגובה כי חשבון הטוויטר המדובר נפרץ, והם חוקרים את הסיבות שהובילו לכך. הוא הוסיף כי "אנחנו נוקטים בצעדים כדי לוודא שהדבר לא יקרה שנית".



מאוחר יותר, הם צייצו התנצלות: "מתנצלים בפני כל אלו שראו את הציוץ הלא שגרתי שפורסם בחשבון שלנו הבוקר, החשבון נפרץ ואנחנו מנסים להבין מה קרה".הנשיא טראמפ פעיל מאוד בטוויטר, ויש הטוענים כי השימוש התכוף ברשת החברתית - סייע לו לנצח את הבחירות. בחודש שעבר אף פורסם כי החברה הודיעה כי היא עשויה למנוע את גישתו לרשת - אם יפר את חוקיה. לעומת זאת בפייסבוק החליטו להשיב מלחמה והודיעו שהנשיא הנבחר יוכל להשתמש בשירותי הרשת החברתית גם אם יעבור על חוקיה.

בטוויטר הבהירו שאם טראמפ יאיים או יפר את חוקי הרשת, הוא יורחק ולא יוכל לצייץ יותר. לפי חוקי הטוויטר אסור לאיים, להטריד או לפרסם דברי שנאה נגד אחרים. דובר של הרשת אמר כי הם נלחמים נגד התופעות הללו. כשנדחק לפינה בשאלה האם לא יאפשרו גם לטראמפ להתבטא בניגוד לנהלים, זאת לאחר שהפיץ דברי שנאה במסע הבחירות שלו, אמר הדובר: "אין למישהו עדיפות על אחרים".