למי מאיתנו לא יצא לפחות פעם אחת בחייו לכתוב למישהו בוואטסאפ: "אני בדרך", כשבפועל עדיין לא יצאת מהבית? ייתכן מאוד שבקרוב כבר לא יתאפשר לנו לעשות את זה באפליקציית המסרים המידיים. בחשבון טוויטר בשם WABetaInfo, שידוע במהימנות הסיפורים שלו על וואטסאפ, נטען כי בגרסת הבטא החדשה של האפליקציה, שעדיין לא עלתה לחנויות המקוונות, מופיעים מספר שדרוגים חדשים, בהם אפשרות לראות בזמן אמת את המיקום המדויק של איש הקשר, בין אם הוא נמצא אתכם בקבוצה ובין אם מדובר בשיחה פרטית. 



סביר להניח שהאפשרות הזו תיכנס לתוקף באחד העדכונים הקרובים של האפליקציה, וטרם ידוע תוך כמה זמן היא תהיה זמינה לכלל המכשירים הסלולריים. ייתכן שהאפשרות תהיה כבויה בהתחלה, כברירת מחדל, והמשתמש יוכל לבחור אם לשתף את המיקום שלו, עם מי ולמשך איזה פרק זמן המיקום יהיה גלוי.


עוד פורסם כי בחברה עובדים על פיתוח אפשרות של עריכת הודעות גם לאחר שהן נקראו על ידי הנמען, בשיחות אישיות ובקבוצות. בנוסף, ייתכן שדרוג עתידי לשורת הסטטוס בוואטסאפ - שתהפוך דומה לסנאפצ'ט.



כזכור, החל מאפריל 2016 החברה החלה בהצפנה של ההודעות הכתובות ותכני המדיה המועברים בה. בחברה טענו כי "כשאתם שולחים הודעה, האדם היחיד שיוכל לקרוא אותה הוא האדם או הקבוצה אליהם אתם שולחים את ההודעה. אף אחד לא יוכל לקרוא את ההודעה שלכם: לא פושעי סייבר, לא האקרים, לא משטרים מדכאים. אפילו לא אנחנו".



למרות זאת, מומחי אבטחה רבים טוענים כי זו הצהרה ללא כיסוי, וכי אין דרך לדעת האם היא מכילה דלת אחורית או פרצת אבטחה מובנית, שיאפשרו לצד שלישי לקרוא את ההודעות. לפני כשבועיים פרסם אתר הגרדיאן הבריטי כתבה שבה נאמר כי באפליקציה יש פרצת אבטחה חמורה, המאפשרת לצד שלישי לנטר את הודעות המשתמשים, אך המפתחים של מערכת ההצפנה באפליקציה וגורמים בפייסבוק טענו כי זו אינה דלת אחורית וכי מערכות ההצפנה עובדות מקצה לקצה.



בפברואר 2014 חברת פייסבוק רכשה את וואטסאפ בסכום של 19 מיליארד דולר, במזומן ובמניות.