סמסונג הודיעה היום (רביעי) כי ישנו עיכוב ההשקה של העוזרת האישית החדשה ביקסבי. ההכרזה עליה התבצעה בחודש שעבר, כחלק מהאירוע שבו הוכרז מכשיר הדגל החדש של החברה גלקסי S8. בהודעה נכתב כי "מספר תוכנות מפתח של ביקסבי יהיו זמינות בהשקה הגלובלית של Galaxy S8 ב-21 באפריל. עם זאת, אפשרות השימוש בהנחיה הקולית, תהיה זמינה בארצות הברית על המכשירים האלה במהלך הקיץ הקרוב". ביקסבי למעשה אמורה להיות מתחרה לעוזרת האישית של אפל - סירי.



בחברה לא מסרו מה הגורם לעיכוב השקה, אך ניתן לשער כי הוא נגרם בשל בעיות בתוכנה, לאחר שבמהלך ההדגמה שנערכה לעיתונאים אירעו מספר תקלות. משמעות ההודעה של החברה היא שביקסבי לא תוכל לקבל פקודות קוליות ולבצע את המשימות שהחברה ייעדה אותה. עובדה זו מותירה את הכפתור הייעודי שהוקצה עבורה - חסר שימוש.



כזכור, ההכרזה התבצעה בחודש שעבר, ביחד עם מכשיר הדגל החדש. המכשירים מדגם גלקסי S8 הוא הראשון שהחברה השיקה מאז פרשת התפוצצות המכשירים מדגם נוט 7. באירוע בניו יורק הושקו שני המכשירים, גלקסי S8 וגלקסי S8 plus, אשר מימדיהם כמעט זהים לקודמיהם בסדרה. המסך של הדגם הרגיל יהיה בגודל 5.8 אינץ', ושל הדגם היקר יותר 6.2 אינץ', ובכך הוא יהפוך לאחד מהמכשירים בעלי המסך הגדול ביותר שהושקו אי פעם.



החברה צמצמה את המסגרת של המכשיר וויתרה על הכיתוב של שמה המופיע בקדמת המסך. בנוסף, כפתור הבית המוכר הפך לבלתי נראה. ביטול הכפתור הפיזי מהווה למעשה יישור קו עם אפל, אשר ביטלה את הכפתור במכשירי האייפון 7. כך, בחברה יוכלו להבטיח כי גודלו של המכשיר יהיה דומה. גלאי טביעות האצבע הועבר לחלקו האחורי של המכשיר, והוא נמצא מצד ימין של המצלמה. נוספה גם אפשרות של נעילת הטלפון באמצעות חתימת רשתית. שני המכשירים יהיו זמינים בחמישה צבעים: אפור סגלגל, כסף ארקטי, זהב, שחור מבריק, שחור מט, ורוד וכחול, ויהיו ניתנים לרכישה החל מה-21 באפריל. לא ידוע מתי יגיעו לחנויות בארץ.