עשור עבר מאז הרגע המהפכני שבו סטיב ג'ובס המנוח החזיק בשתי ידיו את מכשיר האייפון הראשון בזמן שעמד בפני אולם מלא אנשים בסן פרנסיסקו. בקרוב עומדת אפל להשיק את דגם האייפון היקר בהיסטוריה של החברה, אשר מחירו צפוי לעבור את רף אלף הדולרים.



אפל עומדת להשיק בסתיו הקרוב שלושה מכשירים חדשים - שניים מהם יהיו שדרוגים של מכשירים קיימים ואחד מהם יהיה מכשיר פרימיום אשר יזכה למראה חדש. על פי הדיווח שפורסם היום (שלישי) בבלומברג, אפל בוחנת אפשרות לפיה המכשירים המשודרגים יזכו למסך חדש העשוי מזכוכית קעורה ומסגרת מנירוסטה. בנוסף, ייתכן והם יזכו למצלמות משודרגות.



דגם הפרימיום לא ייצא מקופח, כאשר יזכה גם הוא למסך חדש מסוג OLED, אשר על פי הדיווחים ייוצר על ידי סמסונג, שנחשבת למתחרה המובילה של אפל. המסך צפוי לכסות את חלקו הקדמי של המכשיר וכפתור הבית צפוי להפוך קטן יותר ולהיטמע בצורה מלאה במסך המכשיר. גודלו צפוי להיות זהה לזה של המסך של האייפון 7 פלוס, אך גודל המכשיר יהיה זהה לזה של האייפון 7.



עוד דווח כי טרם ההחלטה הסופית על עיצוב המכשיר, אפל ניסתה עשרה דגמי אבטיפוס שונים למכשיר. העיצוב הנבחר דומה לזה של האייפון 4 שהושק בשנת 2010 ונחשב לאחד מדגמי האייפון הטובים ביותר. ההמתנה מורטת העצבים להשקת הדגמים הללו צפויה להיות ארוכה מהרגיל, שכן ייתכן והשקתם תידחה בחודש עד חודשיים ולא תתקיים במועד הסתיו המזוהה עם אפל בגלל אילוצים טכניים שונים. בין היתר דווח כי ישנו עיכוב בייצור מסכי ה-OLED וכי ישנם קשיים רבים בהטמעה של גלאי טביעות האצבע.