רשות הסייבר הלאומית הודיעה אמש שהצליחה לבלום מתקפה משולבת כלפי ישראל ומשוכנעים שמאחורי קבוצת ההאקרים עומדת מדינה שהובילה את המתקפה. ארז קריינר, לשעבר בכיר בשב"כ וראש אגף הסייבר עלה לשידור הבוקר (חמישי) ב-103FM וסיפר עד כמה הנושא עלול להשפיע על חיינו: "אי אפשר לדעת מי תקף. גם מי שיודע לא בדיוק יסגיר את זה שהוא יודע. במודיעין נוהגים להגיד 'הכל זה הפוך על הפוך'. אז בסייבר 'הכל זה הפוך על הפוך בריבוע'. מה שמיוחד בסייבר זה שגם אם אתה רואה את האצבע שלוחצת על ההדק אתה עדיין מתקשה לדעת מי מחזיק את האקדח והאם האצבע שלו אכן מחוברת לאקדח".



כשנשאל על הערכות על הקשר של איראן לתקיפות אלו השיב: "בהחלט סביר שהאיראנים יחפשו אותנו. אנחנו מדברים על עם מאד חכם, לפני 5000 שנה הם המציאו את השח-מט. בתחום הזה של סייבר זה לא שסתם קשה לדעת, לפעמים מתפרסמים ידיעות שהסינים, האיראנים עומדים מאחורי תקיפה. כמה קל להפליל מדינה כלשהי בתקיפה ולהצמיד לתקיפה גם כמה אותיות בסינית לדוגמה".



עוד הוסיף הבכיר לשעבר: "לתקיפת הסייבר יכולה להיות משמעות הרסנית. לא במקרה של האדם הפרטי שפרטיו האישיים יחשפו, אלא במקרה שתוקפים אירוע שמשרת את המדינה כמו תשתיות חשמל ואנרגיה. תארי לך את המשמעות של תקיפת חברת תקשורת או חברה המעבירה גז לאזרחים. תקיפה כשזו יכולה לפגוע במרקם חיים שלם".



"האירוע הכי דומה לזה הוא רעידת אדמה. 95% מגניבות הכסף מבנקים נעשו באמצעות סייבר למרות שיש לו מערך אבטחה מאד מסודר. אם תבקרי בבתי הכלא תמצאי לא מעט גאוני מחשב בין השודדים שיושבים שם..הילד שמדינת ישראל מגישה נגדו כתב אישום על תקיפת סייבר לא הלך יום אחד לבית הספר והצליח לשגע מומחים מהרבה מאד מדינות. זהו התחום מאד קשה וזהו המקצוע הכי רווחי בעולם".



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן