כ-20% ממערכות היחסים בשנת 2015 בארצות הברית התפתחו בזירת האונליין - אם באמצעות אתרי היכרויות, קבוצות פייסבוק ואפליקציות כמו טינדר - כך עולה לפי נתונים סטטיסטיים שנאספו אתר eHarmony. מנתונים אלה ונוספים עולה כי העולם הווירטואלי התחיל להשתלט בהדרגה על עולם ההיכרויות שפעמים רבות מלא בהודעות סתמיות ומטרידות. 

אפליקציית היכרויות כחול לבן בשם Dare, שהושקה בפברואר האחרון מנסה לשלב בעולם ההיכרויות החדש מעט יותר יוזמה, מתוך נקודת המבט שיש אנשים ששווה להתאמץ עבורם - ושווה לעמוד באתגר קטן עבור הסיכוי לקשר טוב ואמיתי לאורך זמן.
"הרגשנו שנשים רבות מתוסכלות מטרנד הטינדר, כולן שם אבל לא ממש גאות בזה", הסבירה אידה מרקוביץ' מנהלת השיווק של האפליקציה, "נשים רוצות להרגיש מחוזרות, .גם אם הערב יסתיים בסטוץ. מהבחינה הזאת, DARE מחזירה את הקסם כי היא גורמת לאנשים להתאמץ. מעט, דבר שלפי דעתינו עושה את ההבדל בינה לבין אפליקציות היכרויות אחרות".

כיום האפליקציה מונה למעלה מעשרת אלפים משתמשים ועד כה נעשו בה אלפי התאמות בין אנשים, שרובן הבשילו לכדי שיחות בין המשתתפים, ככל הנראה בגלל שהם מעריכים את המאמץ שהצד השני השקיע בחיזור. מרקוביץ' ציינה כי הם לא מנסים להחליף את טינדר. "האפליקציה הזו עשתה מהפכה ואין ספק שהיא תמשיך לשלוט בשוק. הזווית שלנו שונה. ובניגוד לטינדר, ששם אתה פוגש אנשים "שנראים כמוך או פחות טוב", ב-DARE יש לך הזדמנות לשפר את מצבך באמצעות המענה לאתגר, שם תוכל להראות את הייחודיות שבך. זה יותר דומה לחיים האמיתיים". היא הוסיפה: "לתפיסתנו, משיכה היא לא רק דבר פיזי. נכון שהמראה חשוב אבל הוא לא הפקטור היחידי, האופי, הכריזמה, האומץ, הייחודיות - כל אלה משמעותיים לא פחות". לדבריה, באפליקציות כמו טינדר אין במה לתכונות האלו, שלא לומר התעלמות מוחלטת. 
איך עובדת האפליקציה?
הדיאלוג ביניהם מושפע מגורמים, שהם לא בהכרח המראה החיצוני של שניהם. הגבר למעשה נדרש על ידי בחורה שמוצאת חן בעיניו להתאמץ קצת יותר ולהשקיע. הוא בעצם חושף את האלמנטים האלו שבאישיות שלו והבחורה (או הצד השני, לצורך העניין) יכולה לקבל תמונה מלאה יותר לגבי מי שעומד מולה. בגלל זה אחוז גדול של הדיאלוגים שמתחילים באפליקציה הופכים לשיחות משמעותיות וארוכות.
האפליקציות עוד יחליפו את ההיכרויות המסורתיות?
המדיה משתנה כל הזמן, אבל הצורך באהבה נשאר אותו דבר והמדיום לא משנה כי אנשים רוצים להרגיש מחוזרים כל הזמן. מה שמשתנה זו רק השיטה שבה החיזור מתבצע. תמיד יהיה ניתן לפגוש אנשים בדרכים לא דיגיטליות, כמו במקומות העבודה והבילוי, בלימודים ודרך מכרים משותפים, אבל המפגשים האלה ילכו ויצטמצמו.
איך שוק ההיכרויות ייראה בעוד עשר שנים מעכשיו?
השוק גדל בקצב של 5%-10% בשנה, אז הוא אמור להכפיל את עצמו, ואני מניחה שההתקדמות בטכנולוגיה תשפיע על האופן שבו אנשים יתקשרו. לפי דעתי הבסיס של ההיכרויות יהיה זהה אבל הפלטפורמות ישתנו ויתבססו על וידאו ומנגנונים של מציאות מדומה.