אינסטגרם נחשבת לרשת החברתית המזיקה ביותר לבריאות הנפשית של המשתמש, כך עולה ממחקר שנערך לאחרונה בקרב כ-1,500 בני נוער ומבוגרים צעירים. בזמן שהרשת החברתית המבוססת על העלאת תמונות מאפשרת למשתמש לבטא את עצמו, היא גורמת גם לרמות גבוהות של דיכאון, חרדה ובריונות. 

מבין חמשת הרשתות החברתיות שנבדקו במחקר, יוטיוב נחשבת לבריאה ביותר וקיבלה מהנבדקים את הציון הגבוה ביותר. למעשה, זהו האתר היחיד שקיבל דירוג חיובי. הבאים ברשימה הם טוויטר, פייסבוק וסנאפצ'ט.
במחקר, שנערך על ידי החברה המלכותית לבריאות הציבור בבריטניה, ובו נבדקו אנשים מאנגליה, סקוטלנד, ויילס וצפון אירלנד, עלו גם מספר ייתרונות העולים משימוש ברשתות החברתיות. חמשת הרשתות המדוברות קיבלו ציונים גבוהים במדדים של יצירת זהות, ביטוי עצמי, בניית קהילה והענקת תמיכה רגשית. בנוסף, יוטיוב מסייע בהפחתת רמות הדיכאון, החרדה והבדידות.

טוויטר, פייסבוק, סנאפצ'ט ואינסטגרם סומנו כקשורות לעלייה ברמת הדיכאון והחרדה. ממחקרים קודמים שנעשו בנושא עולה כי צעירים שמבלים ברשתות החברתיות השונות יותר משעתיים ביום נוטים יותר לדווח על מצוקה נפשית. "לראות את החברים שלך מבלים כל הזמן יכול לגרום לצעירים להרגיש כאילו הם מפספסים דברים, בזמן שאנשים אחרים נהנים מהחיים", נכתב בדוח, "הודעות ברשתות החברתיות יכולות לגרום ליצירה של ציפיות לא ריאליות ותחושה של אי התאמה והערכה עצמית נמוכה".
הדבר יכול להסביר מדוע אינסטגרם קיבלה את הציון הנמוך ביותר בנושאי דימוי גוף וחרדה. "באינסטגרם אנשים עורכים בקלות את התמונות שלהם באמצעות פילטרים שונים כדי להיראות 'מושלמים', וזה נותן להם תחושה שהם לא נראים מספיק טוב", הסבירו החוקרים.