חברת נוירודרם הישראלית המתמחה בתעשיית התרופות נמכרה היום (שני) לפי שווי 1.1 מיליארד דולר לחברת מיצובישי פרמה היפנית תמורת 1.1 מיליארד דולר. המדובר באחת העסקות הגדולות בתחום הפרמה שבשנתיים האחרונות סבל מזעזועים קשים ופגע בעיקר בחברת טבע. מניות החברה נסחרות בנאסדק לפי שווי של 870 מיליון דולר כך שהעסקה מהווה פרמיה של 17% מעל למחיר השוק. הרוכשת גם היא חברת פרמה שמניותיה נסחרות בנאסדק ובבורסה של יפן לפי שווי של 13מיליארד דולר.



חברת נוירודרם מפתחת שיטת חדשנית להולכת תרופות להפרעות הקשורות למערכת העצבים בעיקר במחלת הפרקינסון. את התרופה ניתן להעביר באמצעות זריקה במקום בליעה כפי שמקובל עד היום.



הרכישה היפנית נעשתה מתוך כוונה להשלים את סל המוצרים המשווקים על ידה תוך ניצול מערך ההפצה הקיים. חברת נוירודרם מנוהלת על ידי עודד ליברמן ונשלטת על ידי קבוצת משקיעים בראשות רוברט טאוב. ד"ר ליברמן: "העסקה צפויה להניב יתרונות לבעלי המניות של החברה ולחולים הזקוקים לטיפול דחוף באמצעים חדשניים".



המשא ומתן להשלמת העסקה נמשך מספר חודשים. את חברת נוירודרם ייצגו בעסקה עורכי הדין דן גבע, רונן בצלאל, דיוויד גלאט וטליה גרסטלר ממשרד מיתר ליקוורניק'. מיציבושי פארמה יוצגה על ידי עידו צמח ונועה רוזנברג סגלוביץ ממשרד גולדפרב לוי גניגר.