פייסבוק מפתחת בימים אלה רמקול חכם ומכשיר שישמש לשיחות וידאו, כך דווח הערב (שלישי) בבלומברג. מהדיווח עולה, כי גודל המסך של המכשיר שישמש לניהול שיחות וידאו יהיה כשל מחשב נייד.



גורמים המעורים בפרטים הסבירו כי מועד ההשקה המתוכנן של המכשיר הוא באביב הקרוב, בוועידת המפתחים הבאה של אפל. הם טענו כי המסך הגדול והמצלמה החכמה שישולבו במכשיר, צפויים לתת למשתמשים תחושה שהם נמצאים באותו החדר. דבר, שמהווה אחד היעדים שהציב לעצמו מנכ"ל החברה מארק צוקרברג והקפיד לציין זאת בראיונות רבים שהעניק בחודשים האחרונים.



עוד דווח כי בחברה עובדים על רמקול חכם שצפוי להתחרות באקו של אמזון ובמערכת Google Home. שני המכשירים המדוברים צפויים לתמוך בעוזרת האישית הקולית של פייסבוק.



כזכור, לפני כחודש חצתה פייסבוק את רף שני מיליארד המשתמשים. מנכ"ל ומייסד הרשת החברתית הודיע על ההישג בפוסט שכתב כי הרשת החברתית חצתה את רף שני מיליארד המשתמשים. "הבוקר, קהילת פייסבוק חצתה באופן רשמי את רף שני מיליארד המשתמשים. אנחנו מתקדמים בתהליך חיבור כל העולם וכעת אנחנו מתקרבים לסיומו. זה כבוד בשבילי לקחת חלק במסע הזה איתכם", כתב צוקרברג. מדובר בציון דרך משמעותי ביותר, שכן פייסבוק היא חברת האינטרנט היחידה שהגיעה למספר כזה של משתמשים. אם פייסבוק היתה מדינה - היא היתה המאוכלסת ביותר בעולם. 



עם זאת, בראיון שהעניק מנכ"ל החברה במשרד שלו במטה פייסבוק בסיליקון ואלי, הוא המעיט בחשיבות ההישג ואמר: "אנחנו צריכים להתמקד במה שעדיין לא השגנו, וזה רישות של כל כדור הארץ באינטרנט. עדיין לא הצלחנו לחבר את כל האנשים", הסביר. צוקרברג מתמודד עם אתגר קשה בימים אלה - כיצד להגדיל את מספר המשתמשים של פייסבוק כשמרבית האנשים שיש להם גישה לרשת האינטרנט - כבר רשומים אליה. השגת המיליארד הבאים תהיה קשה יותר מכיוון שלא לכל האזרחים בעולם יש חיבור לרשת האינטרנט וישנם כמה חלקים של העולם שנמצאים מחוץ לתחום של הרשת החברתית.