חברת אינטל הודיעה היום (שלישי) על השלמת העסקה לרכישת חברת מובילאיי הישראלית בשווי מוערך של 15 מיליארד דולר. מובילאיי תמשיך לפעול מישראל, כחברת בת של אינטל, כשבראשה ימשיך לעמוד פרופסור אמנון שעשוע, שיתמנה לסגן נשיא בכיר של אינטל ולמנכ"ל ומנהל טכנולוגיה ראשי של מובילאיי. זיו אבירם, שותף מייסד של מובילאיי, אשר שימש כנשיא ומנכ"ל החברה עד לרכישתה על-ידי אינטל, יפרוש מהחברה.



שתי החברות, מובילאיי ואינטל, הודיעו במשותף על רכישת החברה הישראלית על ידי ענקית הטכנולוגיה האמריקאית במהלך חודש מרץ. השילוב בין שתי החברות צפוי להאיץ את החדשנות עבור תעשיית הרכב. מהחברות נמסר בזמנו כי "הרכישה נועדה למצב את אינטל כספק טכנולוגיה מוביל בשוק הצומח של רכבים אוטונומיים ברמה גבוהה ורכבים אוטונומיים לחלוטין. אינטל מעריכה את פוטנציאל השוק של מערכות הרכב, המידע והשירותים בכ-70 מיליארד דולר, עד לשנת 2030. עסקה זו מרחיבה את אסטרטגיית ההשקעה של אינטל להזדמנויות בשווקים דורשי מידע רב, המבוססות על חוזקות החברה במחשוב ובהתחברות לענן, דרך הרשת, ואל המכשיר".



מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ, אמר לאחר הודעת הרכישה כי היא "צעד גדול הן בעבור בעלי המניות שלנו, והן עבור תעשיית הרכב והצרכנים. אינטל מספקת טכנולוגיות מכוננות עבור נהיגה אוטונומית, הכוללות ניתובו של הרכב וקבלת החלטות נהיגה בזמן אמת. מובילאיי מביאה את יכולת הראייה הממוחשבת הטובה ביותר בתעשיית הרכב בנוסף למומנטום החזק שלה בשוק יצרניות הרכב וספקיהן. יחד, נוכל להאיץ את עתיד הנהיגה האוטונומית בביצועים משופרים של פתרונות ענן-לרכב, בעלות פחותה ליצרניות הרכב".



זוהי לא חברת הסטארטאפ הישראלית הראשונה שנקנית על ידי אינטל. לפני יותר משנה וחצי נקנתה חברת REPLAY תמורת 175 מיליון דולר. החברה מפתחת טכנולוגיה שמאפשרת הקלטת תמונות נעות מזווית של 360 מעלות ובדרך זו לשדר תמונות וקליפים באופן שניתן לצפות באירועים שונים מכל הזוויות האפשריות. המגעים בין REPLAY לאינטל נמשכו במשך כחצי שנה.