אורך חיי הסוללה של המכשירים הסלולריים הופך קצר יותר ויותר, וכיום מרבית המכשירים לא ישרדו יום שלם מבלי להיפגש לפחות פעם אחת עם המטען. בשביל להימנע מהמצב שיכול לגרום לרבים להיכנס להתקף חרדה - סוללה חלשה בנייד, כשאתה רחוק ממטען - ריכזנו עבורכם רשימה של טיפים להארכת חיי הסוללה של המכשיר.

1. להימנע מהטענת המכשיר במהלך הלילה: למרות שטעינה במהלך הלילה נשמעת דבר הגיוני לחלק מהאנשים, בפועל היא רק מזיקה לו. אם מתאפשר, עדיף להטעין את המכשיר עד כמה שניתן במהלך היום. ניתוק המכשיר הרבה זמן אחרי שהטעינה הושלמה הורס את הסוללה של המכשיר.
2. לסגור אפליקציות שלא נמצאות בשימוש: סביר להניח שאתם משתמשים באפליקציות רבות במהלך היום, דבר שדורש אחוזי סוללה רבים. אחת האפליקציות שגוזלות הכי הרבה סוללה היא פייסבוק. במערכות ההפעלה אנדרואיד ו-iOS יש אפשרות לבדוק כמה אחוזי סוללה צורכת כל אחת מהאפליקציות, וגם לכבות או להסיר אותן.
3. הגבלת הבהירות ועוצמת התאורה של המסך: הטלפונים של היום מתגאים במסכים בעלי רזולוציה גבוהה במיוחד, אבל זה מה שגוזל אחוזים רבים מהסוללה. כוונון הבהירות למצב אוטומטי, שמושפע מהתאורה או היעדר התאורה בסביבה שבה משתמשים במכשיר, יעיל יותר מבחינת הסוללה. 

4. לכבות או להחליש את עוצמת הרטט במכשיר: רטט גוזל יותר סוללה מאשר צלצול.
5. לקצר את זמן ההמתנה עד למעבר לשומר מסך: לא כל המכשירים הסלולריים יודעים לנעול את המסך באופן אוטומטי אחרי פרק זמן מסוים. כך ניתן להגדיר תוך כמה זמן המסך של המכשיר ייכבה - מהרגע שבו המשתמש יפסיק לגעת במכשיר. קיצור של פרק הזמן הזה מסייע לחסוך סוללה.
 
צמודים למסכים. צילום: אינגאימג'
צמודים למסכים. צילום: אינגאימג'


 
6. לכבות את קישוריות ה-Bluetooth: למרות שאנחנו נוטים לשכוח זאת, קישוריות ה-Bluetooth גוזלת סוללה רבה. במידה ואתם לא משתמשים באביזר כמו שעון חכם או אוזניות אלחוטיות, מומלץ לכבות אותה כשהיא לא בשימוש.
7. לכבות את ה-GPS ואת שאר שירותי המיקום: ייתכן שהבחנתם בשקופית השואלת אם אתה מאשר לאפליקציה מסוימת לעקוב אחר המיקום שלך. בעוד שהדבר יכול להיות שימושי עבור יישומים מסוימים, עבור אחרים הוא חסר תועלת.  ניתן לבחור באיזה תדירות ה-GPS יבדוק את המיקום שלך.
8. לצמצם את מספר ההתראות המתקבלות מכל האפליקציות: מרבית המשתמשים לא זקוקים להתראות מכל האפליקציות שיש להם על המכשיר. צמצום של האפליקציות שיכולות לשלוח לך התראות יכול משמעותית להאריך את חיי הסוללה. 
9. ביטול בדיקה אוטומטית של הודעות דואר אלקטרוני: אפשר להסתפק בבדיקה אחת לחצי שעה, או לבטל את הבדיקה האוטומטית ולהפעיל אותה באופן עצמאי.
10. לוודא שהמכשיר לא מתחמם: אם המכשיר שלכם חם מאוד, כנראה שהוא משתמש באפליקציה שדורשת יותר כוח סוללה, או שהוא נמצא באזור חם. התחממות המכשיר גורמת לקיצור אורך חיי הסוללה.