חברת טייקי הישראלית פיתחה טכנולוגיה המאתרת את הנושאים החמים באינטרנט לפי סוג הקהל. הסטארט־אפ מציע שימוש חינמי בבינה מלאכותית ומאפשר איסוף וניתוח מידע ממיליארדי פעילויות שונות בזמן אמת, כמו ניתוח כתבות באתרי חדשות, ניתוח תגובות גולשים, ניתוח סרטונים ופעילויות ברשתות חברתיות. כך למשל, מתברר כי אמהות מתעניינות ביציאה לחופשה פי שלושה יותר מכלל הציבור, ושהנושא המעניין ביותר את חובבי המוזיקה הוא השקת האייפון החדש. לדברי עמית אבנר, מנכ”ל ומייסד טייקי, הנגשת הטכנולוגיה המתקדמת ללא תשלום יכולה לעזור לעסקים קטנים שכיום מרביתם מפרסמים ברשת, ברשתות כמו פייסבוק.



"הבינה המלאכותית תחשוף בפניהם מה מעניין את קהל היעד שלהם וכך תכוון ליצירת תוכן מותאם יותר ללקוחותיהם. הטכנולוגיה שלנו מעניקה לבעלי עסקים מידע ממוקד על לקוחותיהם, בניגוד לכלים החינמיים של גוגל ופייסבוק, המודדים ומציגים את הנושאים המעניינים את כלל האוכלוסייה”.



לדברי אבנר, הבינה המלאכותית מחליפה את כלי הסקירה הישנים המוגבלים לביצוע מדגם של אלפי אנשים. הבינה המלאכותית מודדת בזמן אמת את ההעדפות של מאות מיליוני גולשים. הטכנולוגיה נגישה לשימוש באתר הבית של טייקי www.taykey.com עבור משתמשים הנרשמים לשירות ללא תשלום. “גם משרדי פרסום הנוהגים לקבל החלטות על פי סקרי דעת קהל יכולים להיעזר בטכנולוגיה כדי להתאים את תוכן הפרסומות לסוגי התוכן האהובים על קהל היעד”, טוען אבנר. “הבינה המלאכותית מודדת בזמן אמת את ההעדפות של מאות מיליוני גולשים”.



לדברי עמית ביבאס, סמנכ"ל שיווק, וטל קדר, סמנכ"ל טכנולוגיות, מחברת אופטימוב, המובילה בתחום טכנולוגיות השיווק, המאפשרת לחברות לתקשר עם לקוחותיה באופן חכם, תוך שימוש בבינה מלאכותית, בינה מלאכותית היא למעשה תוכנת מחשב שמבינה תחום אחד או יותר בעולם, ומגיעה למסקנות שלא היו בהכרח היו ידועות למי שכתב אותה. התוכנה קולטת נתונים ויודעת באופן אוטונומי לשחרר המלצות או מסקנות שהיוצר שלה לא יודע להגיע אליהן בעצמו. למשל לפענח מה קבוצת אנשים מסוימת כל המקרים והתגובות של התוכנה ידועים. מחשב בעל בינה מלאכותית מבין תובנות על העולם בעצמו, על סמך נתונים שהיוצר שלו מזין לתוכו.