מספר שעות לפני שביצע את פיגוע הטרור הקטלני ביישוב הר אדר, המחבל נמר מחמוד אחמד גמל, פרסם מספר פוסטים בחשבון הפייסבוק שלו. "ההסתה ברשתות החברתיות ירדה בצורה דרמטית, לא הייתה הסתה לפני האירוע והפרופיל של המחבל לא מתאים לפרופילים של השנים האחרונות", הסבירה היום (שלישי) אורית פרלוב, חוקרת רשתות חברתיות בראיון בגלי צה"ל, "מנגנוני הביטחון עושים אין סוף עבודה בנושא, וכמעט שאין אפשרות לעלות על קמפיינים של הסתה ברשתות החברתיות, ולכן עובדתית - אין הסתה ברשתות".



החוקרת מהמכון למחקרי ביטחון לאומי הסבירה כי "לא מאפשרים להעלות לרשתות תמונות מהפיגוע ולכן אין קריאה לנקמה - דבר שונה ממה שראינו עד כה, הם למדו את הלקח". לדבריה, ישנו מעט זעם ברשתות, רואים בעיקר את הקמפיינרים של החמאס וזה לא תופס. "בכלל רוב השיח בעזה מתעסק בפיוס הפנימי ובפגישה שבוע הבא", ציינה, "ביהודה ושומרון גם אין קריאות לנקמה בגלל שאין תמונות ויזואלות קשות בתוך הרשת". פרלוב ציינה כי "כמובן שברשתות לא קוראים לו מחבל, אלא גיבור, שכן הוא הרג את כוחות הביטחון, ולכן רואים בזה משהו לגיטימי".



כזכור, בפוסט שפרסם מוקדם יותר היום, הוא כתב: ״לשתף את המסר הזה בעמוד שלי כשתתעוררי. שהמצפון שלך יהיה שקט. אני מעיד בפני אלוהים כי ׳אום בהאא׳ הייתה אישה טובה ואמא רחומה, ואני הייתי הרע ביחס שלי אליה בשל קנאתי הטפשית והאירועים המפחידים בחברה הכושלת. אני אומר זאת עם בריאות מלאה, שאין קשר למה שיהיה מחר לאשתי שאני מאשר לה את כל הזכויות שלה. אני מבקש ממך סליחה, ושתחנכי את ילדיך לפי דרך האל״.