חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות בארצות הברית: גוגל חושפת לראשונה ראיות כי פעילים רוסים ניצלו את פלטפורמות החברה בניסיון להתערב בבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנה שעברה, כך אמרו גורמים המעורבים בחקירה לוושינגטון פוסט.
חברת הענק, הנסחרת בשווי מיליארדי דולרים, מצאה כי עשרות אלפי דולרים הושקעו במודעות של סוכנים רוסים שביקשו לפזר מידע מוטעה בגוגל וביוטיוב, ופרסמו מודעות דרך מנוע החיפוש של גוגל והדואר האלקטרוני ג'ימייל ובחברת הפרסומות דאבל קליק, אמרו הגורמים בחקירה.

דונלד טראמפ. צילום: רויטרס

זו אינה הפעם הראשונה שחברה טכנולוגית חושפת כי תכנים הקשורים לטראמפ קודמו על ידי גורמים רוסים. בשבוע שעבר, פייסבוק מסרה לקונגרס האמריקאי עותקים של מודעות שנקנו על ידי גורמים רוסים לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית. הצהרת הרשת החברתית הגדולה ביותר, מגיעה לאחר פרסום לפיו היא נתבקשה על ידי ועדת המודיעין של הסנאט להעיד בנוגע להתערבות הרוסית בבחירות 2016.

עוד דווח בוושינגטון פוסט, כי החשיפה של גוגל משמעותית מאחר והמודעות לא מומנו על ידי הגורמים הרוסים שאחראים לפרסום המודעות בפייסבוק - דבר המהווה סימן לכך שייתכן שהמאמץ הרוסי להפיץ מידע מוטעה שיזיק למועמדת הילרי קלינטון ויועיל לטראמפ גדול בהרבה ממה שסברו.
 
בכיר בסנאט מסר כי נציגי ענקיות הטכנולוגיה יעידו בעדות פומבית בפני הוועדה. כזכור, פייסבוק הודיעה כי רוסיה רכשה מודעות ברשת החברתית ועשתה בהן שימוש להעברת מסרים פוליטיים במהלך מערכת הבחירות לנשיאות בארה"ב בשנה שעברה.

מנהל הקמפיין הדיגיטלי לשעבר של טראמפ: "פייסבוק הייתה הדרך של טראמפ לניצחון"

בתוך כך, מנהל הקמפיין הדיגיטלי לשעבר של טראמפ לנשיאות, אמר אתמול כי מאמציו להגיע לבוחריו באמצעות פייסבוק היא הסיבה המרכזית לכך שהמנהיג הרפובליקני גבר על הילרי קלינטון, וזכה לשבת במשרד הסגלגל. "הבנתי מוקדם כי פייסבוק הייתה הדרך של טראמפ לניצחון. בטוויטר אפשר היה לראות איך הוא מדבר עם אנשים, אך פייסבוק הייתה הדרך לניצחון", אמר בראד פרסקייל בראיון בתכנית "60 דקות". 
 
פרסקייל, שזהו היה הניסיון התעסוקתי הראשון שלו בקמפיין בחירות, היה אחראי על יצירת מועדות פרסומיות זולות שיופצו במדיה החברתית, ויוכלו להגיע למיליוני מצביעים פוטנציאליים. לדבריו, למרות השימוש שנעשה במסגרת הקמפיין בטוויטר, כמו גם במנועי החיפוש של גוגל ופלטפורמות אחרות, דווקא הרשת החברתית שייסד מארק צוקרברג היא זו שאליה רוכזה תשומת הלב של מנהלי הקמפיין, וזו גם שאפשרה להם להגיע למצביעים כפריים.