טוויטר הודיעה היום (חמישי) כי תאסור על העלאת מודעות מחשבונות הטוויטר הקשורים לשתי סוכנויות ידיעות רוסיות - RT וספוטניק. הודעת החברה התבססה על טענות של גורמי מודיעין אמריקאיים לפיה הן ניסו להתערב במערכת הבחירות לנשיאות ב-2016. בחברה הסבירו כי הם יאפשרו לשתי הסוכנויות לשמור על חשבונות הטוויטר הקיימים, אך לא לפרסם בהם מודעות.
במטה החברה בסן פרנסיסקו הסבירו בהצהרה שנכתבה באתר האינטרנט כי הם "לא תומכים בהתערבות חיצונית במערכת הבחירות". עוד נכתב כי הם ביצעו חקירות פנימיות לגבי שתי החברות. "לא היה קל להגיע להחלטה הזו, ואנחנו נוקטים בצעד הזה כדי להגן על חוויית המשתמש בפלטפורמה שלנו", הוסיפו, "ניקח את 1.9 מיליון הדולרים שהרווחנו מפרסום המודעות שלהן מאז 2011 ונתרום את הכסף לתמיכה במחקר חיצוני שיבדוק את השימוש האזרחי בטוויטר בזמן מערכות בחירות". 
שתי הסוכנויות גינו את הצהרת טוויטר, וטענו כי הם "מעודדים אותם להשקיע במודעות פרסום". באתר האינטרנט של RT נכתב  כי "צוותי המכירה של טוויטר לחצו עלינו להשקיע יותר ויותר כסף בפרסומים בתקופה הזו. ככל שהשקענו יותר כסף בפרסום - יכולנו להגיע לחלק גדול יותר מהקהל האמריקאי של טוויטר". באתר של ספוטניק נכתב: "הצעד של טוויטר מצער, במיוחד עכשיו כשרוסיה הבטיחה שתנקוט בצעדים נגד כלי תקשורת אמריקאים". בטוויטר סירבו להתייחס לטענות הרוסים. במשרד החוץ הרוסי אמרו כי "האיסור הוא תוצאה של לחץ שהופעל על ידי הממשל האמריקאי". הם הוסיפו כי הם "מתכננים תגובה". 

דונלד טראמפ באירוע ההשבעה לנשיאות. צילום: רויטרס


במאי האחרון, מייסד טוויטר אוון וויליאמס התנצל על כך ש"עזר להפוך את דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית", כשלמעשה הוא מבקש סליחה מהציבור האמריקאי על תפקידה של פלטפורמת המדיה החברתית בבחירות לנשיאות המדינה שהתקיימו בשנת 2016 והסתיימו בהפתעה גדולה, כך לפי הניו יורק טיימס.

בראיון לעיתון האמריקאי נשאל וויליאמס על הערתו של טראמפ שצייץ בטוויטר במרץ: "אני חושב שאולי לא הייתי כאן ללא טוויטר. אני אומר זאת בשל העיתונות הכה לא כנה שמפרסמת חדשות שקריות עליי. למעשה, מלבד רשת פוקס שהיו הוגנים איתי, כל השאר, בעיקר CNN, נגדי". 

בתגובה לדבריו של האחרון ענה מייסד הרשת החברתית כי "זה היה רע מאוד, התפקיד של טוויטר בזה. אם זה נכון, שהוא לא היה מגיע לנשיאות ללא טוויטר, אז כן, אני מצטער על כך".