נובמבר נחשב לחודש האהוב על המכורים לקניות ברשת - הוא מתחיל ב-shopping il (הגרסא הישראלית לבלאק פריידי), ממשיך ביום הרווקים הסיני וממשיך בבלאק פריידי, היום שמסמן את התחלת הקניות לקראת חג המולד. בנוסף, ישנו הסייבר מאנדי - יום קניות מיוחד המוקדש בעיקר למוצרים אלקטרוניים.
יום הרווקים הסיני, שבוודאי נתקלתם בפרסומות למבצעים מיוחדים שייערכו באותו היום, נקרא באנגלית Singles Day. יש הרבה תאוריות למה היום, שמצוין ב-11.11 קיבל את שמו, ואחת הבולטות בהן היא העובדה שהספרה "1" היא הבודדה ביותר, והיא מופיעה בו לא פחות מארבע פעמים. ובכן, כשאתה רווק, או רווקה כמובן, אין דרך טובה יותר לפנק את עצמך מאשר לפתוח את הארנק.
מרבית אתרי האינטרנט הסינים מציעים מבצעים מיוחדים ליום הזה. ריכזנו עבורכם כמה מהאתרים הבולטים - כי לפרט את המבצעים הרבים, יגרום לכך שככל הנראה נפספס את המבצעים (של השנה וגם של השנה הבאה):

AliExpress
באתר המכירות הסיני AliExpress, חגיגת המכירות כבר החלה וניתן כבר היום למצוא מוצרים הנמצאים בהנחה. בנוסף, משתמשים חדשים יכולים לזכות בקופון בשווי ארבעה דולרים ומצוין כי מי שיכנס לאפליקציה יוכל לזכות בקופוני הנחה לחנויות. שווי הקופון משתנה בהתאם לחנות שאליה הקופון קשור. כמו כן, מצוין באתר כי צפויות הנחות של כ-50 אחוזים על טלפונים חכמים, טאלבטים ואביזרים תואמים. בניגוד לאתרים אחרים, ב-AliExpress יש תרגום מלא לעברית, כך שגם אם אתם לא בקיאים באנגלית - עדיין תוכלו ליהנות מהקנייה באתר.
https://he.aliexpress.com/

alibaba
באתר alibaba, שנחשב למעצמת קניות סינית, מתכננים מבצעים רבים. עד כה פורסם כי יהיה משלוח חינם למדינות נבחרות וגם הנחות רבות שיכולות להגיע ל-50 אחוזים.
 
tomtop
באתר המכירות tomtop, החלה חגיגת הקניות גם כן, ובדומה לאתרים האחרים תציע מכשירים סלולריים (בעיקר סיניים), סטרימרים, אביזרים לסמארטפונים, ועוד מגוון רחב של מוצרי אלקטרוניקה בהנחות ענק. באתר מצוין כי כעת ישנה הנחה של עד 60 אחוזים על מוצרים המשתייכים לחלק מהקטגוריות באתר.
https://www.tomtop.com/
TinyDeal 
משתמשים שיבצעו קנייה במהלך השבוע הקרוב באתר tinydeal, יוכלו לזכות בנקודות מיוחדות שהם יוכלו להשתמש בהן לקניות עתידיות באתר. בנוסף, ישנה הנחה על מוצרים אלקטרוניים של חברת שיאומי. כמו כן, באתר, המציע בין היתר קטגוריית מוצרים העולים פחות מחמישה דולרים, מצוין כי ישנה הנחה על המוצרים החדשים שהגיעו במהלך החודש.
https://www.tinydeal.com/
Banggood 
באתר Banggood צפויות הנחות של עד 80 אחוזים על מגוון מוצרי אקלטרוניקה ו-30 אחוזים על ביגוד. בנוסף, ישנה קטגוריה של צעצועים ומוצרי פנאי בעלות של עד 11 דולר.
https://www.banggood.com/

צילום: istockphotos
ומה לגבי ebay?
ככל הנראה יהיו הנחות ב-ebay המוכר והאהוב במיוחד על הישראלים. השלוחה הישראלית של האתר, ערכה סקר מיוחד לקראת חודש הקניות. בין היתר עלה כי 95 אחוזים מהישראלים הקונים באינטרנט מכירים לפחות אחד מחגי הקניות הבינלאומיים, כאשר 77 אחוזים מהם בהחלט מתכננים לבצע קניות בחגי הקניות הקרובים. היום המוכר ביותר בקרב הישראלים הוא הבלאק פריידי - 94 אחוזים, אחריו נמצא יום הרווקים הסיני - 67 אחוזים, סייבר מאנדיי - 61 אחוזים ו- Thanksgiving Day עם 63 אחוזים.
 
בנוסף, חצי מהציבור הישראלי קנה בלפחות באחד מימי הקניות הללו, כשהיום השכיח ביותר לקניות הוא הבלאק פריידי. הקניה בחגי הקניות מאפיינת יותר את גילאי 18-44, ויורדת בגילאי 45 ומעלה – כך עולה מהניתוח הדמוגרפי של הנסקרים. 
 
בקרב המודעים לחגי הקניות, הסיבות העיקריות שצויינו לכדאיות הקניות בימים אלה, הן העובדה שמדובר בקניה משתלמת. 48 אחוזים ציינו את המחירים זולים, 28 אחוזים התייחסו להנחות ו-26 אחוזים למבצעים. 
 
אלו הפריטים הפופולריים ביותר בקרב אלו שערכו קניות בחגי הקניות בשנה החולפת:
בגדים והנעלה - 51 אחוזים
גאדג'טים, מכשירי חשמל, טלפונים סלולריים או אייפדים - 43 אחוזים
קוסמטיקה, בישום או איפור - 12 אחוזים
צעצועים - 11 אחוזים

טיפים לקנייה בטוחה:
מנהל הפעילות העסקית של eBay בישראל, אלעד גולדנברג הציג חמישה טיפים לרכישה מוצלחת ובטוחה באתר:
 
1. קנו רק ממוכרים אמינים - פידבקים שנותנים הקונים לאחר ביצוע הרכישה, מרכיבים דירוג של המוכר, המשמעות של דירוג גבוה היא שיותר אנשים קנו והיו מרוצים. הקפידו לקנות ממוכרים אמינים.
2. סידור תוצאות החיפוש - הקלדת שם המוצר בשורת החיפוש תניב, לרוב, מספר רשומות רב מאוד. ניתן לסדר את התוצאות בכמה דרכים, best match – יסדר התוצאות לפי ההתאמה הגובהה ביותר למילות המפתח. Price + Shipping: lowest first – התוצאות יסודרו לפי מחיר המוצר + המשלוח הנמוך ביותר.  
3. קראו את האותיות הקטנות – הקפידו לקרוא את תיאור המוצר וגם את האותיות הקטנות – בקניית בגדים, חשוב לשים לב להרכב הבד, בהזמנת סטים, חשוב לקרוא מה כולל הסט וכמה חלקים, במידה ומשהו לא ברור – כתבו למוכר ושאלו אותו.
4. מקורי או חיקוי? בחיפוש של מותג אמיתייש לכתוב בושת החיפוש את המילה Genuine, למשל Genuine Leather (עור אמיתי), charger genuine HTC (מטען HTC מקורי) וכיוב'.
5. זכייה במכירה פומבית מחייבת! זכייה במכירה פומבית היא התחייבות לקנות. במידה ושיניתם דעתכם, עליכם לפנות למוכר ולבקש ביטול. במקרה של אי תשלום שיטתי ניתן להיענש אף בחסימה.