לקראת הבלאק פריידי, שנחשב לשיא חודש הקניות, פורסם מחקר חדש של חברת PayPal חושף נתונים מעניינים אודות הרגלי הצריכה של הישראלים ברשת. כ-94% מהגולשים באינטרנט קונים ברשת וקרוב למחצית מהם מתכננים להגדיל את היקפי הקניות ב-2018, כך לפי מחקר שבוצע עבור PayPal בישראל באמצעות מכון רושינק במהלך חודש ספטמבר, בקרב 1,000 גולשים ברשת מעל גיל 18, מכלל האוכלוסייה הישראלית.



המחקר, המאפיין את שוק האון ליין המקומי ואת העדפותיו של צרכן האינטרנט הישראלי, חושף עוד כי הישראלים מתכוננים מראש לתקופת הסיילים הגדולה במהלך חודש נובמבר. כל ישראלי שני מתכנן ליהנות ממגוון המבצעים והמחירים האטרקטיביים המציעים אתרים בארץ ובעולם במסגרת "בלאק פריידיי", וכרבע מהישראלים מתכוננים גם ל"יום הרווקים הסיני" שנחגג ברחבי העולם והרשת לפני כשבועיים.



מהמחקר עולה כי 70% מהקונים בחודש נובמבר נערכים מראש לקניות: 52% מהם משווים מחירים, 39% שומרים מוצרים ב"סל הקניות" ו-18% אף חוסכים כסף מראש עבור הקניות באינטרנט שיבצעו במהלך חודש נובמבר.



מה יקנו הישראלים בסיילים ברשת? 58% ירכשו פריטי אופנה, 38% ירכשו ניידים חכמים ומוצרים נלווים, 37% גאדג'טים ומשחקי מחשב, 35% ביגוד לילדים, ו-35% מוצרי בישום וטיפוח. לפי נתוני המחקר, 73% מהישראלים רואים בקנייה ברשת כמשתלמת כלכלית, 60% נוחה ו-41% רואים בה דבר מהנה. הדברים החשובים ביותר מבחינת הצרכן הישראלי בעת רכישה באינטרנט הם מחירים טובים, דרך תשלום מאובטחת ואיכות מוצר גבוהה. 



עלייה גדולה בקרב הקונים ברשת נרשמה בקרב בני 60+: בשלוש השנים האחרונות כ-41% מקרב הגולשים בני 60+ החלו לקנות ברשת, ולמעלה מ-40% מהם ציינו כי בכוונתם להגדיל את היקף הקניות בשנת 2018. 



כפי שעולה מהמחקר, הישראלים מגלים מודעות רבה לאפשרויות הקנייה המגוונות העומדות בפניהם, ברכישה מאתרים מקומיים ובינלאומיים. המדינות והאזורים הפופולריים ביותר בקרב הישראלים הם: ארה"ב (94%), סין (82%) ואירופה (44%). אתרי הקניות הבינלאומיים שבהם מעדיפים הישראלים משתתפי המחקר לקנות הם: eBay, עלי אקספרס, אמזון, נקסט, ASOS, ודיל אקסטרים. אתרי הקניות הישראליים המועדפים: גרופון, זאפ (השוואת מחירים), וואלה שופס, קסטרו ועזריאלי.קום.