בזק פרסמה היום (שני) את הדוח הרביעי למצב האינטרנט בישראל לסיכום שנת 2017. בין היתר, נכתב בדוח כי 35% מהמשיבים ציינו שהם הכי חוששים ממתקפת סייבר, מגורמים עוינים ופריצות האקרים, ורק 31% ציינו את ארגון הטרור דאעש. מעבר לכך, 83% מאמינים שבמלחמת העולם הבאה מתקפת סייבר תשחק תפקיד משמעותי מאוד. הנתונים מגיעים בתום של שנה שבה נרשמה עליה דרסטית בתקיפות ההאקרים ברחבי העולם. כשליש מהישראלים חוו בשנה האחרונה תקיפה בסמארטפון או במחשב שלהם על ידי תוכנות זדוניות ווירוסים ואיבדו מידע חשוב. הדרכים העיקריות שדרכן מותקפים הן: אתר אינטרנט שנכנסים אליו, קובץ מסוים שמורידים או לינק שמקבלים במייל. 
לראשונה בישראל, אינסטגרם עקפה את פייסבוק בקרב בני הנוער בישראל, כאשר המספרים עומדים על 72% ו-63% פעילים בהתאמה. פייסבוק סיימה את תפקידה כרשת חברתית שהיא רק לחברים והשנה העדפנו לחפש קבוצות, קהילות והמלצות הרבה יותר מאשר לדבר עם חברים ולהעלות סטטוסים. כל אחד מאיתנו חבר בממוצע ב-11 קבוצות וקהילות בפייסבוק. בוואטסאפ המספר כמעט ומשלש את עצמו וכמות הקבוצות בהם בני נוער חברים שם, עומדת על 27 קבוצות בממוצע. 

66 אחוזים לא מוכנים שחברות יעקבו אחריהם, אפילו תמורת כסף
שלושה מתוך עשרת אנשי השנה של הנוער צמחו ברשת (לעומת אפס מהמבוגרים). אשלי בקשי, תום יער ואנה זאק נמצאות בעשרת אנשי השנה של הנוער ואצל המבוגרים אי שם הרחק מאחור. לעומת זאת, כוכבים כגון ליאור שליין, אסי כהן, בר רפאלי ואייל גולן נמצאים בעשירייה הפותחת של המבוגרים אבל הרחוק מאחור אצל הנוער. 76% העידו שיתעצבנו אם יחלו לקבל פרסומות לווטסאפ. לעומת זאת, יוטיוב ופייסבוק נחשבות לפלטפורמות לגיטימיות לפרסומות וליותר מ-50% הפרסומות בפייסבוק וביוטיוב כבר לא מפריעות.  

36% מהנשאלים מאמינים שחברות מאזינות להם דרך הסמארטפון, זאת בעקבות הצעות שיווקיות שקיבלו. בנוסף, 30% לא נכנעים לאותן חברות ומפעילים תוכנות ואפליקציות של חוסמי פרסומות ו-66% לא מוכנים שחברות יעקבו אחריהם אפילו לא תמורת כסף. בנוסף, 32% נמנעים להוריד אפליקציות מסוימות שמבקשות גישה למידע אישי ו-31% מקפידים לסגור את ה- GPS כאשר הם לא משתמשים בו. 
בתוך כך, ההורים מדווחים ש-30% מהתינוקות צופים במסכים כולל ביוטיוב לפני גיל שנה, ובגיל 10 הם מקבלים את הסמארטפון הראשון שלהם. בזמן ש-70% מהילדים בגיל 6-9 רואים סרטונים ביוטיוב, רוב ההורים לילדים בגילאים הללו דואגים להגביל את זמן המסך של הילד ל-2.7 שעות ליום בממוצע. 72% מהנוער חושב שמערכת החינוך לא מספקת לילדים מיומנות טובה באמצעים טכנולוגיים ודיגיטליים, שבעיניהם הם זקוקים לה מאוד.