שני סקרים פורסמו היום (ג') המצביעים על הידרדרות באמון הישראלים בפייסבוק, במקבלי עלייה מתמדת באחוזי הצפייה בטלוויזיה :"מדובר במגמה לא חדשה, בערך שנתיים כבר שפייסבוק הופכת למקום פחות אטרקטיבי לצעירים, יש מעבר לרשתות כמו אינסטגרם שעברה לראשונה את כמות המשתמשים הצעירים של פייסבוק. הסיבה לכך מאוד פשוטה, המקום החל למדיום לצעירים והבעיה החלה כשההורים של אותם הצעירים הצטרפו לרשת החברתית הזו שהפכה אותה מיד למקום הכי לא קול בעולם.

אם ההורים שלך מסתובבים שם אתה ממש לא רוצה להיות שם בעצמך, לכן נוצרו סנאפצ'ט אינסטגרם. פייסבוק עדיין נתפס היום ככלי מילולי, זה נכון שאתה עדיין יכול להעלות אליו תמונות ווידאו אך הבסיס שלו על תוכן כתוב, הנוער של היום כבר לא אוהב לכתוב דברים. אינסטגרם מבוסס על תמונות בלבד ולשם הנוער הולך. בעקבות המגמה המדאיגה הזו עבור פייסבוק החליטה החברה לרכוש את אפליקציית וואטסאפ ב-19 מיליארד דולר. הם הבינו שהצעירים נמצאים במקום אחר ולכן קנו אותו".

"זה נראה לכאורה לא הגיוני שפייסבוק תעלם בעתיד", הוסיף המומחה לטכנולוגיה: "אבל זה בהחלט יכול לקרות, היו פלטפורמות פופולאריות מאוד בקרב הציבור שנעלמו כי קמו פלטפורמות מתחרות מגניבות יותר, הכל יכול לקרות."

 

עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן