מועצת הביטחון הרוסית ביקשה מהממשלה אישור לפתח תשתית אינטרנט עצמאית, שתמשיך לפעול במידה ויהיו תקלות ברשת העולמית, כך דווח היום (שישי) בסוכנות הידיעות הרוסית RT. על פי הדיווח, הרשת תהיה זמינה עבור רוסיה ומספר מדינות נוספות: ברזיל, הודו, סין ודרום אפריקה.



היוזמה נידונה בישיבה שקיימה המועצה, שמהווה הגוף היעודי העליון של רוסיה לנושאי ביטחון לאומי, באוקטובר האחרון. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות RBC, הנשיא פוטין עצמו קבע את המועד האחרון להשלמת התוכנית - ה-1 באוגוסט 2018.

חברי המועצה ציינו כי "היכולות שרכשו לעצמן מדינות המערב, המאפשרות להן לבצע פעולות התקפיות בתחום הסייבר, כמו גם נכונותם לבצע פעולות כאלה, מהוות איום חמור על בטחונה של רוסיה". הנציגים החליטו כי הפתרון לסכנה צריך להיות יצירת מערכת נוספת של שרתים לגיבוי, אשר לא יהיו כפופים לשליטה על ידי גורמים בינלאומיים.

זו אינה הפעם הראשונה שסוגיית התלות הרוסית בשרתים הבינלאומיים עולה ברוסיה. משרד התקשורת במדינה ערך בשנת 2014 תרגיל בו הדמה את "הפסקת" שירותי האינטרנט הגלובליים, והשתמש במערכת רוסית לגיבוי תשתית האינטרנט. עם זאת, דובר הקרמלין דחה את הטענות לפיהן פוטין שוקל לנתק את רוסיה מהרשת העולמית.